
Snemanje bobnov (tehnika ozvočenja OH)
Začel
ixi
, mar 08 2006 09:37
35 odgovorov v tej temi
#3
Objavljeno 25 marec 2006 - 02:24
mogoče ni prav tapravi odgovor na vprašanje ki ga ixi navaja, soglašam pa z matoxom. sam sem tudi to varjanto stestiral (dtxpress, cubase in battery) in......yeah! Podpiram. To dela zares. Še posebno, če se detajlo spustiš v cubase-vo opcijo "groove quantise". Mogoče bi nastala težava, če bi delal bolj prefinjeno glasbo (kak jazz npr). v tem primeru činele in hi-hat neprepričljivo zvenijo). da se pa lotiš npr chill out, r'n'b, pop, hip-hop in vse sorte "dance music" si s tem načinom snemanja bobnov car.
bo kej muzike?
#4
Objavljeno 26 marec 2006 - 06:01
Lahko ti povem, da se činele pri snemanju jazz ritmov slišijo prav neverjetno realistično - seveda je tukaj zelo pomemben izbor samplov.
Ride, crash ter hi-hat zvenijo odlično.
Seveda je za crash priporočljivo poigrati se kasneje in malo premaknit noto na drug inštrument, da ne zveni res monotono in enako (kominiranje z drugim crashom, chino, itd.)
Drugače pa, kar sprašuje ixi: overhead mice (z obzirom na to, da izbereš prave mice) sem vedno postavljal nekako po filingu. Vsak set bobnov je drugačen in ni (pomoje) ene univerzalne rešitve za overheade. Nekako sem se vedno držal pravila, da je overhead približno enakomerno oddaljen od vseh power činel (crash, china, splash, ride, hi-hat) ter usmerjen nekako v presek težiščnic točk teh činel. Če uporabljaš dva overheada, jih razdeliš nekako pol-pol. En pobira zadeve na levi, drug na desni, prav tako oba razpolovljena... En star maček snemanja bobnov mi je svetoval kartonske blokade med mikrofoni, da ne pobira preveč od ostalih stvari. Za bas boben je baje odlično, če imaš okoli njega in v njem debele rečne kamne
Ride, crash ter hi-hat zvenijo odlično.
Seveda je za crash priporočljivo poigrati se kasneje in malo premaknit noto na drug inštrument, da ne zveni res monotono in enako (kominiranje z drugim crashom, chino, itd.)
Drugače pa, kar sprašuje ixi: overhead mice (z obzirom na to, da izbereš prave mice) sem vedno postavljal nekako po filingu. Vsak set bobnov je drugačen in ni (pomoje) ene univerzalne rešitve za overheade. Nekako sem se vedno držal pravila, da je overhead približno enakomerno oddaljen od vseh power činel (crash, china, splash, ride, hi-hat) ter usmerjen nekako v presek težiščnic točk teh činel. Če uporabljaš dva overheada, jih razdeliš nekako pol-pol. En pobira zadeve na levi, drug na desni, prav tako oba razpolovljena... En star maček snemanja bobnov mi je svetoval kartonske blokade med mikrofoni, da ne pobira preveč od ostalih stvari. Za bas boben je baje odlično, če imaš okoli njega in v njem debele rečne kamne

Vse je relativno!
#5
Objavljeno 19 april 2006 - 11:44
QUOTE (Matox)
Drugače pa, kar sprašuje ixi: overhead mice (z obzirom na to, da izbereš prave mice) sem vedno postavljal nekako po filingu. Vsak set bobnov je drugačen in ni (pomoje) ene univerzalne rešitve za overheade. Nekako sem se vedno držal pravila, da je overhead približno enakomerno oddaljen od vseh power činel (crash, china, splash, ride, hi-hat) ter usmerjen nekako v presek težiščnic točk teh činel. Če uporabljaš dva overheada, jih razdeliš nekako pol-pol. En pobira zadeve na levi, drug na desni, prav tako oba razpolovljena... En star maček snemanja bobnov mi je svetoval kartonske blokade med mikrofoni, da ne pobira preveč od ostalih stvari. Za bas boben je baje odlično, če imaš okoli njega in v njem debele rečne kamne 

Ne bi rad zvenel napadalno, ampak to ni najboljsi nasvet. Nekako po filingu je recept za hude tezave pri mixu. Napacna je tudi koncentracija na cinele. Cinele bodo zvenele OK skoraj pri vseh postavitvah mikrofonov, tezava bo snare in do neke mere tudi kick.
Vsak izkusen tehnik ve, da je cinel polno v vseh mikrofonih, se posebej v mikrofonu za snare, ki je blizu hihata. Nujno potrebno se je torej osredotociti na postavitev mikrofonov v relaciji z ostalimi bobni. Nepravilne razdalje (oziroma "po filingu") lahko rezultirajo v hudih faznih razlikah, kar se najbolj slisi na snare-u.
Prvo pravilo je torej enaka razdalja obeh overhead mikrofonov od sredine snare-a. Ce zadostis temu pogoju, si se ze avtomatsko izognil najvecjemu problemu.
Premalo informacij imam kaksno glasbo snemas in kaksen je tvoj studio ampak moj generalni nasvet je tak. Postavi levi overhead (gledano z bobnarskega sedeza) nekako nad levim crashom (visina odvisna od studia in okusa - eksperimentiraj). Desni overhead postavis nekako nad floor tomom in pazis, da je razdalja obeh mikrofonov od snare-a in kicka ENAKA (v centimetrih, ne "na oko"!) Visina desnega overheada bo verjetno nizja kot visina levega, a to ni tako pomembno. Mogoce lahko zmeris oddaljenost levega overheada od prvega toma in postavis desni overhead na isto razdaljo - od floor toma.
Ta postavitev omogoca boljso stereo sliko tomov in crashov, hkrati pa poskrbi, da se izognemo faznim problemom snarea in kicka in tako dobimo bolj naraven zvok in ni potrebe po ektremni ekualizaciji ali menjavi samplov.
GG
#9
Objavljeno 24 april 2006 - 10:41
ok,
na kratko:
- pri XY postavmo mica enega NA drugega (glave) pod določenim kotom (med 90 do 130 ali več; bližje si viru, večji kot lahko izbereš). Ker zvok pride do obeh istočasno, ni toliko faznih problemov, razen razlike v jakosti. Odlično za mono kompatibilnost. Uporabla se usmerjene mice
(cardioid, hyper, super)
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.
XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.
- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:
Ajd
na kratko:
- pri XY postavmo mica enega NA drugega (glave) pod določenim kotom (med 90 do 130 ali več; bližje si viru, večji kot lahko izbereš). Ker zvok pride do obeh istočasno, ni toliko faznih problemov, razen razlike v jakosti. Odlično za mono kompatibilnost. Uporabla se usmerjene mice
(cardioid, hyper, super)
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.
XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.
- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:
Ajd
#10
Objavljeno 25 april 2006 - 08:17
QUOTE (aless)
...
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.
XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.
- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:
Ajd
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.
XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.
- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:
Ajd
A si ziher, da 1:3 pomeni 1 od vira, 3 med mikrofonoma? Ce sta torej mikrofona oddaljena od snera 1,5 metra, potem morata biti narazen 4,5 metra? To se mi zdi malo veliko... Jaz sem vedno mislil, da pravilo 1:3 pomeni, da ce je en mikrofon oddaljen od vira za eno mersko enoto, potem mora biti drugi mikrofon oddaljen enako ali vsaj 3x toliko.
Res upam, da ne težim, me cisto zares zanima...
Dekodirna matrica pri M/S? Ce prav razumem, mislis na mikrofon, ki je v osmici, ga zdubliras in panas hard L/R.
S/M ima zanimiv zvok, ampak meni vedno zveni kot nekak cudn mono. Slika je sicer zelo siroka, ampak zveni kot bi blo mono in stereo hkrati... tezko razlozit, je treba slisat...
GG
#13
Objavljeno 26 april 2006 - 02:01
QUOTE
S/M ima zanimiv zvok, ampak meni vedno zveni kot nekak cudn mono. Slika je sicer zelo siroka, ampak zveni kot bi blo mono in stereo hkrati... tezko razlozit, je treba slisat...
ja najbrz nisi faze obrnu enmu od kanalov za side...
Sirino pa stimas pol z razmerjem med glasnostjo mid kanala pa dveh side kanalov... tko da mas loh pol cist mono al pa sam side ce gres v skrajnosti. M/S tehnika ma torej odlicno mono kompatibilnost.
#14
Objavljeno 26 april 2006 - 02:12
QUOTE (Bo)
ja najbrz nisi faze obrnu enmu od kanalov za side...
Sirino pa stimas pol z razmerjem med glasnostjo mid kanala pa dveh side kanalov... tko da mas loh pol cist mono al pa sam side ce gres v skrajnosti. M/S tehnika ma torej odlicno mono kompatibilnost.
Sirino pa stimas pol z razmerjem med glasnostjo mid kanala pa dveh side kanalov... tko da mas loh pol cist mono al pa sam side ce gres v skrajnosti. M/S tehnika ma torej odlicno mono kompatibilnost.
Seveda sem obrnil fazo... To je tko kot da bi se kdo pritozeval, da mu med seksom ne pride, ti ga pa vprasas, ce je sploh dal hlace dol.

GG
#16
Objavljeno 30 april 2006 - 01:51
QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !
lp
#17
Objavljeno 30 april 2006 - 04:16
QUOTE (mpplay)
QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !
lp
Kako to misliš mix "directa" :?:
Predpogoj za snemanje bobnov so itak dobri mijk in solidn plac :twisted:
Glede BFD-ja sej je že lelo blizu realnih bobnov vendar še vedno manjaka na činelah in "visokem klobuku" --> (visoki klobuk = hi hat je enkrat G. Penko razlagal

#19
Objavljeno 07 maj 2006 - 12:07
QUOTE (ixi)
QUOTE (mpplay)
QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?
LP
Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !
lp
Kako to misliš mix "directa" :?:
Predpogoj za snemanje bobnov so itak dobri mijk in solidn plac :twisted:
Glede BFD-ja sej je že lelo blizu realnih bobnov vendar še vedno manjaka na činelah in "visokem klobuku" --> (visoki klobuk = hi hat je enkrat G. Penko razlagal

Ok, takole: mix->(direct,room,overhead).
Kar se pa tiče tehnike overheada -> edino pravilnih tehnik ni(tud za vse ostale stvari), poslušaš in ekpserimentiraš tako dolgo, da slišiš kar bi rad slišal.
Problem pa nastane, če več ne veš kaj bi rad slišal!
#25
Objavljeno 14 junij 2008 - 08:28
''the great gretsch sound''
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#29
Objavljeno 03 november 2009 - 10:17
Jaz bi tole temo izkoristil za eno vprašanje, ki bo bolj začetniškega zvena...
In sicer...
Z bendom snemamo nek demo, na razpolago pa imamo set za snemanje mikrofonov Shure PG 6, ki vsebuje mikrofone za kick, snare, za dva toma pa dva overheada.
Kako naj postavim ta dva overheada da bom polovil hi-hat, pa dve činele not pa da ne bom mel več snera kot činel v teh mikrofonih. Sam si predstavljam, da morem v enega izmed overheadov vlovit činelo in hi-hat, verjetno v tistega ki bo nad činelo, ki je bližje hi-hatu ..... verjetno se že kako da. Aja pa hkrati bi se rad izognil faznim zamikom seveda....
LP
In sicer...
Z bendom snemamo nek demo, na razpolago pa imamo set za snemanje mikrofonov Shure PG 6, ki vsebuje mikrofone za kick, snare, za dva toma pa dva overheada.
Kako naj postavim ta dva overheada da bom polovil hi-hat, pa dve činele not pa da ne bom mel več snera kot činel v teh mikrofonih. Sam si predstavljam, da morem v enega izmed overheadov vlovit činelo in hi-hat, verjetno v tistega ki bo nad činelo, ki je bližje hi-hatu ..... verjetno se že kako da. Aja pa hkrati bi se rad izognil faznim zamikom seveda....
LP
Recording equipment:
- Alesis Masstercontrol
- Behringer ADA8000 preamp (sranje)
- Yamah HS50 monitors
- Audio-technica ATH-M50 headphones
- Shure PGDMK6 mic kit
- Shure BETA 58
- Shure BETA 57
- Steinberg Cubase 6.5
Dodaj odgovor

1 uporabnikov bere to temo
0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov