Piskotki

Skoči na vsebino



Slika

Snemanje bobnov (tehnika ozvočenja OH)


35 odgovorov v tej temi

#1 ixi

ixi

    PA MAYOR

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.882 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Grosuplje
  • Interests:Recording&Mixing&Mastering&ostalo kar sodi poleg....:)

Objavljeno 08 marec 2006 - 09:37

Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?

LP
.: IXI ¤ GregA Šmalc ¤ 040/520-486 :.

#2 Matox

Matox

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 74 prispevkov
  • Location:Kamnik

Objavljeno 24 marec 2006 - 01:35

Jaz imam recimo odlično varianto za snemanje bobnov...
Imam Yamahine DTXpressII elektronske bobne in jih vežem lepo preko MIDIja, naložim Cubase SX z VSTjem Battery in naložim realistične zvoke bobnov. Stvar zveni zelo zelo pristno 8)
Vse je relativno!

#3 Lajf pc

Lajf pc

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 76 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:primorska

Objavljeno 25 marec 2006 - 02:24

mogoče ni prav tapravi odgovor na vprašanje ki ga ixi navaja, soglašam pa z matoxom. sam sem tudi to varjanto stestiral (dtxpress, cubase in battery) in......yeah! Podpiram. To dela zares. Še posebno, če se detajlo spustiš v cubase-vo opcijo "groove quantise". Mogoče bi nastala težava, če bi delal bolj prefinjeno glasbo (kak jazz npr). v tem primeru činele in hi-hat neprepričljivo zvenijo). da se pa lotiš npr chill out, r'n'b, pop, hip-hop in vse sorte "dance music" si s tem načinom snemanja bobnov car.
bo kej muzike?

#4 Matox

Matox

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 74 prispevkov
  • Location:Kamnik

Objavljeno 26 marec 2006 - 06:01

Lahko ti povem, da se činele pri snemanju jazz ritmov slišijo prav neverjetno realistično - seveda je tukaj zelo pomemben izbor samplov.
Ride, crash ter hi-hat zvenijo odlično.
Seveda je za crash priporočljivo poigrati se kasneje in malo premaknit noto na drug inštrument, da ne zveni res monotono in enako (kominiranje z drugim crashom, chino, itd.)

Drugače pa, kar sprašuje ixi: overhead mice (z obzirom na to, da izbereš prave mice) sem vedno postavljal nekako po filingu. Vsak set bobnov je drugačen in ni (pomoje) ene univerzalne rešitve za overheade. Nekako sem se vedno držal pravila, da je overhead približno enakomerno oddaljen od vseh power činel (crash, china, splash, ride, hi-hat) ter usmerjen nekako v presek težiščnic točk teh činel. Če uporabljaš dva overheada, jih razdeliš nekako pol-pol. En pobira zadeve na levi, drug na desni, prav tako oba razpolovljena... En star maček snemanja bobnov mi je svetoval kartonske blokade med mikrofoni, da ne pobira preveč od ostalih stvari. Za bas boben je baje odlično, če imaš okoli njega in v njem debele rečne kamne laugh.gif
Vse je relativno!

#5 Matej Grginic

Matej Grginic

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 420 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 19 april 2006 - 11:44

QUOTE (Matox)
Drugače pa, kar sprašuje ixi: overhead mice (z obzirom na to, da izbereš prave mice) sem vedno postavljal nekako po filingu. Vsak set bobnov je drugačen in ni (pomoje) ene univerzalne rešitve za overheade. Nekako sem se vedno držal pravila, da je overhead približno enakomerno oddaljen od vseh power činel (crash, china, splash, ride, hi-hat) ter usmerjen nekako v presek težiščnic točk teh činel. Če uporabljaš dva overheada, jih razdeliš nekako pol-pol. En pobira zadeve na levi, drug na desni, prav tako oba razpolovljena... En star maček snemanja bobnov mi je svetoval kartonske blokade med mikrofoni, da ne pobira preveč od ostalih stvari. Za bas boben je baje odlično, če imaš okoli njega in v njem debele rečne kamne laugh.gif


Ne bi rad zvenel napadalno, ampak to ni najboljsi nasvet. Nekako po filingu je recept za hude tezave pri mixu. Napacna je tudi koncentracija na cinele. Cinele bodo zvenele OK skoraj pri vseh postavitvah mikrofonov, tezava bo snare in do neke mere tudi kick.

Vsak izkusen tehnik ve, da je cinel polno v vseh mikrofonih, se posebej v mikrofonu za snare, ki je blizu hihata. Nujno potrebno se je torej osredotociti na postavitev mikrofonov v relaciji z ostalimi bobni. Nepravilne razdalje (oziroma "po filingu") lahko rezultirajo v hudih faznih razlikah, kar se najbolj slisi na snare-u.

Prvo pravilo je torej enaka razdalja obeh overhead mikrofonov od sredine snare-a. Ce zadostis temu pogoju, si se ze avtomatsko izognil najvecjemu problemu.

Premalo informacij imam kaksno glasbo snemas in kaksen je tvoj studio ampak moj generalni nasvet je tak. Postavi levi overhead (gledano z bobnarskega sedeza) nekako nad levim crashom (visina odvisna od studia in okusa - eksperimentiraj). Desni overhead postavis nekako nad floor tomom in pazis, da je razdalja obeh mikrofonov od snare-a in kicka ENAKA (v centimetrih, ne "na oko"!) Visina desnega overheada bo verjetno nizja kot visina levega, a to ni tako pomembno. Mogoce lahko zmeris oddaljenost levega overheada od prvega toma in postavis desni overhead na isto razdaljo - od floor toma.

Ta postavitev omogoca boljso stereo sliko tomov in crashov, hkrati pa poskrbi, da se izognemo faznim problemom snarea in kicka in tako dobimo bolj naraven zvok in ni potrebe po ektremni ekualizaciji ali menjavi samplov.


GG

#6 x-sound

x-sound

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 74 prispevkov

Objavljeno 19 april 2006 - 01:37

Pisano pravilo za snemanje OH v tehnik XY je razmerje 1:3 --> ravno zaradi faznih problemov na snare-u in kick-u, tako kot je že omenil "GreasyGranny"! tongue.gif
x-sound

#7 aless

aless

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 4 prispevkov

Objavljeno 24 april 2006 - 05:39

Pri xy je vazn sam kot, glavi sta itak ena na drugi.
Razdalja je vazna pr ab.

lp

#8 frenky

frenky

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 51 prispevkov

Objavljeno 24 april 2006 - 07:59

očitno so nejasne tri tehnike postavitve oh-jev. ali kdo razloži tehniko xy in ostale dve..

#9 aless

aless

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 4 prispevkov

Objavljeno 24 april 2006 - 10:41

ok,
na kratko:
- pri XY postavmo mica enega NA drugega (glave) pod določenim kotom (med 90 do 130 ali več; bližje si viru, večji kot lahko izbereš). Ker zvok pride do obeh istočasno, ni toliko faznih problemov, razen razlike v jakosti. Odlično za mono kompatibilnost. Uporabla se usmerjene mice
(cardioid, hyper, super)
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.

XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.

- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:

Ajd

#10 Matej Grginic

Matej Grginic

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 420 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 25 april 2006 - 08:17

QUOTE (aless)
...
- pri AB sta mikrofona veliko bolj narazen, tako da maš lahko hitr probleme s fazo, zato naj bi upošteval ta pravil 1:3 (1-od vira, 3-med mikrofonoma), valovne dolžine pa to... Pa slaba mono komp.

XY tehnika je veliko bolj enostavna, ima pa manj globine kot AB.

- pri MS (mid-side) se uporablja dva mikr., postavljena en na drugega pod kotom 90 stopinj. Mid je cardioidni, side je fig. of 8 (osmica). Sam to še ni vse. Rabš dekodirno matrico. Pa nej jo gdo drug razloži. Morem nehat ker žena rab mašino :evil:

Ajd


A si ziher, da 1:3 pomeni 1 od vira, 3 med mikrofonoma? Ce sta torej mikrofona oddaljena od snera 1,5 metra, potem morata biti narazen 4,5 metra? To se mi zdi malo veliko... Jaz sem vedno mislil, da pravilo 1:3 pomeni, da ce je en mikrofon oddaljen od vira za eno mersko enoto, potem mora biti drugi mikrofon oddaljen enako ali vsaj 3x toliko.
Res upam, da ne težim, me cisto zares zanima...

Dekodirna matrica pri M/S? Ce prav razumem, mislis na mikrofon, ki je v osmici, ga zdubliras in panas hard L/R.

S/M ima zanimiv zvok, ampak meni vedno zveni kot nekak cudn mono. Slika je sicer zelo siroka, ampak zveni kot bi blo mono in stereo hkrati... tezko razlozit, je treba slisat...

GG

#11 aless

aless

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 4 prispevkov

Objavljeno 26 april 2006 - 12:18

Ja, ne vem, pa probaj 3 od vira pa 1 med mikrofonoma :shock:
Nisem se jest tega zmislil, je pa res, da se ne moreš držati točnega razmerja, sploh v majhnem prostoru.
To niso samo OH tehnike, ampak splošne stereo tehnike,...

lp

#12 aless

aless

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 4 prispevkov

Objavljeno 26 april 2006 - 12:21

Aja, še to,
Pri MS morš pr drugi kopiji obrnt fazo

#13 Bo

Bo

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 18 prispevkov

Objavljeno 26 april 2006 - 02:01

QUOTE
S/M ima zanimiv zvok, ampak meni vedno zveni kot nekak cudn mono. Slika je sicer zelo siroka, ampak zveni kot bi blo mono in stereo hkrati... tezko razlozit, je treba slisat...


ja najbrz nisi faze obrnu enmu od kanalov za side...
Sirino pa stimas pol z razmerjem med glasnostjo mid kanala pa dveh side kanalov... tko da mas loh pol cist mono al pa sam side ce gres v skrajnosti. M/S tehnika ma torej odlicno mono kompatibilnost.

#14 Matej Grginic

Matej Grginic

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 420 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 26 april 2006 - 02:12

QUOTE (Bo)
ja najbrz nisi faze obrnu enmu od kanalov za side...
Sirino pa stimas pol z razmerjem med glasnostjo mid kanala pa dveh side kanalov... tko da mas loh pol cist mono al pa sam side ce gres v skrajnosti. M/S tehnika ma torej odlicno mono kompatibilnost.


Seveda sem obrnil fazo... To je tko kot da bi se kdo pritozeval, da mu med seksom ne pride, ti ga pa vprasas, ce je sploh dal hlace dol. biggrin.gif

GG

#15 Bo

Bo

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 18 prispevkov

Objavljeno 26 april 2006 - 03:06

hehe... sej bi blo cudn ce ne bi slisu, a ne... sam nikol ne ves smile.gif

#16 mpplay

mpplay

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 24 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Josipdol

Objavljeno 30 april 2006 - 01:51

QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?

LP


Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !

lp

#17 ixi

ixi

    PA MAYOR

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.882 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Grosuplje
  • Interests:Recording&Mixing&Mastering&ostalo kar sodi poleg....:)

Objavljeno 30 april 2006 - 04:16

QUOTE (mpplay)
QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?

LP


Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !

lp

Kako to misliš mix "directa" :?:
Predpogoj za snemanje bobnov so itak dobri mijk in solidn plac :twisted:
Glede BFD-ja sej je že lelo blizu realnih bobnov vendar še vedno manjaka na činelah in "visokem klobuku" --> (visoki klobuk = hi hat je enkrat G. Penko razlagal tongue.gif Ampak Pencelj je CAR (Mr.57) :twisted:
.: IXI ¤ GregA Šmalc ¤ 040/520-486 :.

#18 SoulFood

SoulFood

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 437 prispevkov
  • Location:Lj/Mb

Objavljeno 02 maj 2006 - 10:16

Mogoče je treba samo poudarit, da pri MS ni nekega pravila, kje bi moral bit figure of 8 mikrofon. Ni tako pomembno, kot pri ostalih postavitvah... Uporaba ušes je pri pozicioniranju zelo priporočljiva!

#19 mpplay

mpplay

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 24 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Josipdol

Objavljeno 07 maj 2006 - 12:07

QUOTE (ixi)
QUOTE (mpplay)
QUOTE (ixi)
Kakšna je vaša praksa z snemanjem bobnov, prebvsem me zanima tehnika postavitve mic-ov za overhead ?
Je to XY, AB, MS al kaj drugega ???
Katera tehnika in za kakšno zvrst?

LP


Najboljš ti je mix directa,overheada,rooma. Ampak v kolikor nimaš top
kvalitetnih majkov ter top akustičnega prostora, potem raje kupi BDF + el. pads !

lp

Kako to misliš mix "directa" :?:
Predpogoj za snemanje bobnov so itak dobri mijk in solidn plac :twisted:
Glede BFD-ja sej je že lelo blizu realnih bobnov vendar še vedno manjaka na činelah in "visokem klobuku" --> (visoki klobuk = hi hat je enkrat G. Penko razlagal tongue.gif Ampak Pencelj je CAR (Mr.57) :twisted:


Ok, takole: mix->(direct,room,overhead).
Kar se pa tiče tehnike overheada -> edino pravilnih tehnik ni(tud za vse ostale stvari), poslušaš in ekpserimentiraš tako dolgo, da slišiš kar bi rad slišal.
Problem pa nastane, če več ne veš kaj bi rad slišal!

#20 kochobass

kochobass

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.264 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Domžale

Objavljeno 27 januar 2008 - 06:31

jst skor vedno delam v a/b načinu...



Adam
Gušti
Anavrin
Moj experimental mjuzik
in še kak projekt za spotoma ;)

#21 Blaster

Blaster

    PA PRO USER

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1.280 prispevkov

Objavljeno 27 januar 2008 - 08:05

A jst prou vidm tamle na tleh Universal Audio 8110? 8)

LP
www.mmedia.si

#22 kochobass

kochobass

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.264 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Domžale

Objavljeno 27 januar 2008 - 11:55

ijap :oops: 8)
Adam
Gušti
Anavrin
Moj experimental mjuzik
in še kak projekt za spotoma ;)

#23 Blaster

Blaster

    PA PRO USER

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1.280 prispevkov

Objavljeno 28 januar 2008 - 12:17

Čigav? Kok se ti obnese?

LP
www.mmedia.si

#24 kochobass

kochobass

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.264 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Domžale

Objavljeno 28 januar 2008 - 09:31

rentan je biu...

zadeva je za bobne res majka tongue.gif ... preprosto zveni super =p (kar pa je skor zaščitn znak UA) ....

sej ne rečm da se nebi branu 16 kanalne API mize wink.gif
Adam
Gušti
Anavrin
Moj experimental mjuzik
in še kak projekt za spotoma ;)

#25 jodldajs

jodldajs

    Audioholik

  • Uporabnik
  • PipPipPipPip
  • 637 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Velenje
  • Interests:bobni, audio produkcija (akustika)

Objavljeno 14 junij 2008 - 08:28

http://www.saecolleg...s/placement.htm
''the great gretsch sound''

AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.

#26 Patron

Patron

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 59 prispevkov

Objavljeno 31 avgust 2009 - 11:47

kko je pa glede snemanja OHjev z dinamičnimi mikrofoni? ta vikend nameravam sprobat pa me zanima če je že kdo to sprobu, meu kšne probleme ipd. aja pa zvrst je metal( kj bl mehkega pomoje ne bi šlo z dinamičnimi)

#27 kochobass

kochobass

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.264 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Domžale

Objavljeno 01 september 2009 - 09:18

hja...boostat boš mogu zadeve...

na dinamične majke še nisem pomislu na OH-jih... premal občutlivi mi delujejo za ql OH
Adam
Gušti
Anavrin
Moj experimental mjuzik
in še kak projekt za spotoma ;)

#28 ixi

ixi

    PA MAYOR

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.882 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Grosuplje
  • Interests:Recording&Mixing&Mastering&ostalo kar sodi poleg....:)

Objavljeno 01 september 2009 - 10:13

Probaj z SHURE 57-kami.
.: IXI ¤ GregA Šmalc ¤ 040/520-486 :.

#29 Krispi

Krispi

    Povpraševalni PAjevec

  • Uporabnik
  • Pip
  • 5 prispevkov

Objavljeno 03 november 2009 - 10:17

Jaz bi tole temo izkoristil za eno vprašanje, ki bo bolj začetniškega zvena...
In sicer...
Z bendom snemamo nek demo, na razpolago pa imamo set za snemanje mikrofonov Shure PG 6, ki vsebuje mikrofone za kick, snare, za dva toma pa dva overheada.
Kako naj postavim ta dva overheada da bom polovil hi-hat, pa dve činele not pa da ne bom mel več snera kot činel v teh mikrofonih. Sam si predstavljam, da morem v enega izmed overheadov vlovit činelo in hi-hat, verjetno v tistega ki bo nad činelo, ki je bližje hi-hatu ..... verjetno se že kako da. Aja pa hkrati bi se rad izognil faznim zamikom seveda....

LP
Recording equipment:
  • Alesis Masstercontrol
  • Behringer ADA8000 preamp (sranje)
  • Yamah HS50 monitors
  • Audio-technica ATH-M50 headphones
  • Shure PGDMK6 mic kit
  • Shure BETA 58
  • Shure BETA 57
  • Steinberg Cubase 6.5

#30 jetam

jetam

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.057 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 04 november 2009 - 09:47

Lahko probaš ORTF postavitev, če imaš pa samo eno činelo in hihat, pa lahko closemajkaš, ampak s tem načinom boš dobil manj realno stereo sliko. Drugače pa pri mixu uporabiš hi pass filter.



Dodaj odgovor



  


1 uporabnikov bere to temo

0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov