
Snemanje klasične kitare
#2
Objavljeno 25 februar 2011 - 04:12
#3
Objavljeno 25 februar 2011 - 04:58
#4
Objavljeno 25 februar 2011 - 07:59
To je sicer akustična in ne klasična kitara - kar je malo drugače... Se strinjam da nekaj nohtov in škripanja strun bo vedno not - ampak treba je posnet in odigrat tako, da je tega čim manj...
Meni se recimo tale sliši dobro celo na youtubu: http://www.youtube.c...feature=related
Drugače pa je meni ljuba tudi tale tehnika snemanja klasične/flamenco kitare z dvema mikrofonoma (ni pravi stereo, ampak samo snemanje z dvema mikrofonoma):
V priponki je en moj primer s to tehniko postavitve - mikrofoni: na telo usmerjen je bil velikomembranski Gefell UM70, na 12 polje in malenkost usmerjen proti luknji pa Gefell M70, predojačevalec DAV BG1U - mikrofona sta bila ca 40 - 50cm od kitare - na tem mojem primeru ni čisto nič EQja ali kompresorjev - nič obdelave, samo dodan reverb)
Za mehek zvok in čim manj zvoka nohtov pridejo v poštev tudi kakšni kvaliteti ribbon mikrofoni: (v tem videu tudi lahko lepo vidiš kako daleč so lahko (in naj bodo) postavljeni mikrofoni)
Upam da kaj pomaga...
Pripete datoteke
Prispevek uredil/a: satoration, 25 februar 2011 - 08:02 .
#5
Objavljeno 27 februar 2011 - 05:48
Prispevek uredil/a: Vegislav, 27 februar 2011 - 05:48 .
#6
Objavljeno 28 februar 2011 - 12:28
Ja, tisti omenjeni so dragi, pa tudi kakšni drugi podobni v tem rangu stanejo isto ali še več.
Imaš pa tele, ki jih nekateri klasičarji kar hvalijo, da so zelo naravni - in niso tako dragi:
http://www.thomann.d...ode_nt55_mp.htm // Lahko pobaraš tudi v Audio-pro za ceno.

Marsikdaj snemajo klasično kitaro (v dobrih dvoranah, cerkvah, Alhambri, hehehe) s stereo tehniko "spaced omni" - torej postavijo v precejšnji oddaljenosti od kitarista dva razmaknjena omni kondenzatorja. Tale Rode NT55 par naj bi bil zelo linearen - lahko pa menjuješ kapsule, in z cardioid snemaš v coincident stereo tehnikah (XY, ORTF, itd.), ki so primernejše za takrat, ko želiš dodatno dodajat reverb in snemaš v bolj "zadušenem" studiu ali sobi, se pa obnesejo tudi v akustičnih prostorih, amapak s "spaced omni" tehniko dobiš zraven največ naravne akustike prostora.
Primer snemanja s spaced omni:
Drugače pa je tu še en primer snemanja z mojo priljubljeno tehniko dveh micov - en pri vratu - praviloma usmerjen na 12 polje, drugi pa na telo kitare (se mi zdi da ta tehnika najbolj zajame celoten spekter kitare od blizu - za naraven zvok od daleč in za najbolj zajeto akustiko prostora pa se mi zdi najboljša "spaced omni"):
http://www.youtube.c...feature=related
Aja - pozor - pri vseh tehnikah, še posebej pa pri tisti z dvema mikrofonoma, ki ni stereo, je zelo pomembna postavitev mikrofonov - to pa lahko preveriš samo s poslušanjem in premikanjem - kjer ti zveni najboljše, tam je prava pozicija, hehehe...
Prispevek uredil/a: satoration, 28 februar 2011 - 12:33 .
#7
Objavljeno 01 marec 2011 - 11:49
Dober kitarist bo dvigoval prste leve roke kadar bi to pomenilo škripanje strun, nohti pa se z razdaljo kakšnega metra ne slišijo več toliko in tudi to mora kitarist pač obvladat tehniko. Če kitarist tega ni sposoben, potem ni vredno, da si tehnik razbija glavo s postavitvijo, ker bo dober mikrofon pobral tako ali tako vse.
#8
Objavljeno 01 marec 2011 - 12:45
Dober kitarist bo dvigoval prste leve roke kadar bi to pomenilo škripanje strun, nohti pa se z razdaljo kakšnega metra ne slišijo več toliko in tudi to mora kitarist pač obvladat tehniko. Če kitarist tega ni sposoben, potem ni vredno, da si tehnik razbija glavo s postavitvijo, ker bo dober mikrofon pobral tako ali tako vse.
Misliš MS tehniko, ne? Meni je tudi všeč, a sem s to tehniko doslej snemal zgolj akustične kitare za en pop-rock projekt - po eksperimentiranju z mikrofoni, ki jih pač imam in s sobo v kateri se je snemalo, se mi je za flamenco kitaro najbolj obnesla ona tehnika z dvema mikrofonoma - t.im. "spaced pair", ampak najbrž zna bit tudi MS super.
#10
Objavljeno 01 marec 2011 - 01:54
Ja, v tistem omenjenem MS stereo primeru je nastavljena na osmičko in služi kot SIDE mic - "blind spot" je obrnjen proti kitari - mic pa zajema prostor - za ta namen je po moje to odličen mic - njena "tečnost" pa zna koristit bolj prezentnemu zvoku. Če je MID mic kak dober Neuman, mora ta kombinacija po moje kar dobro delat... Imaš pa seveda tudi "srebrne" vintage variante 414k, ki bi naj bile čisto drug mikrofon od teh ta novih in zlatih.
Prispevek uredil/a: satoration, 01 marec 2011 - 01:54 .
#12
Objavljeno 02 marec 2011 - 12:40
Če se držim teme...
Po mojih izkušnjah, je M/S na kitari tehnika, ki bo v vsakem primeru zvenela solidno. Če ni časa/monitoringa, pade M/S, drugače pa je dobra ta SDC + LDC postavitev. Za realno sliko pa AB.
Če je tudi glasba klasična, bi verjetno izbral AB.
#13
Objavljeno 02 marec 2011 - 09:20

#14
Objavljeno 02 marec 2011 - 11:56
Razlike med novimi in starimi so kar očitne, in iz tvojega posta se ni dalo razbrati, ali gra za novo ali staro, si pa napisal vsaj zlata, drugi še tega ne.
#17
Objavljeno 19 oktober 2011 - 08:54
http://blog.urosbari...iques-explained
#21
Objavljeno 07 november 2011 - 09:22
Sej to ni mastering, pač par efektov sem dodal, zato sem pod narekovaji napisal. En kolega je rekel da se mi reverba mešata oz kregata...ta je bla zanimiva. Verjetno ker nimam niti malo sobe akustično porihtane... Mikrofon je pa bil približno 1,5m vstran.
Dodaj odgovor

0 uporabnikov bere to temo
0 članov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov