Pozdravljeni.
Mene pa zanima, če je že kdo od vas delal masterje za vinyle, če je kdo, kaj so najbolj kritične zadeve pri teh masterjih, kaj vse je treba storiti, preden se pošlje v "tisk".
Vem kako se odzivajo vinyli, kako je z basi in visokimi ter vrezovanjem vinila pod temi posledicami, vem kako je z ekstremnimi dinamikami, vem kako je kontra-fazami, ...
Vprašanje pa je, kaj je potrebno paziti, kaj vse storiti, z EQ-ji, kompresorji, ... , da je vsaj optimalno za oddajo v "tisk" vinyla in da ne bo kakšnih neprijetnih stranskih prisluhov ob prejetju vinyla.
Hvala za morebitne odgovore.

Vinyl Master
Začel
ytse1928
, dec 03 2010 05:50
4 odgovorov v tej temi
#2
Objavljeno 03 december 2010 - 07:43
Hej!
Še vedno delam precej "vinil" mastrov....je pa res da neprimerno manj kot včasih....
Najbolj pomembno po dosedanjih izkušnjah je:
- da visoki niso zdistorzirani ali pa preveč tranzientni....
- da je bass mono pod vsaj 200Hz, sicer bo to "odrezal" cutting engineer - za to uporabiš eliptical filter, ali pa Mid/Side EQ s katerim porežeš base na Side kanalu (npr. Brainworx BX)
- da si pri miksu konzervativen z končnim limiterjem in probaš tranziente kontrolirat na kanalih
- da imaš sub basse čimbolj pod kontrolo....
V vsakem primeru ti bo tisti , ki bo rezal plato še dodatno polimitiral/kompresiral/filtriral zadevo da mu slučajno ne bi cutting igle zlomilo in da bo dobil najboljši signal na vinil.
Zelo dobra razlaga je tule:
http://www.vinylrecorder.com/faq.html
LP G
Še vedno delam precej "vinil" mastrov....je pa res da neprimerno manj kot včasih....
Najbolj pomembno po dosedanjih izkušnjah je:
- da visoki niso zdistorzirani ali pa preveč tranzientni....
- da je bass mono pod vsaj 200Hz, sicer bo to "odrezal" cutting engineer - za to uporabiš eliptical filter, ali pa Mid/Side EQ s katerim porežeš base na Side kanalu (npr. Brainworx BX)
- da si pri miksu konzervativen z končnim limiterjem in probaš tranziente kontrolirat na kanalih
- da imaš sub basse čimbolj pod kontrolo....
V vsakem primeru ti bo tisti , ki bo rezal plato še dodatno polimitiral/kompresiral/filtriral zadevo da mu slučajno ne bi cutting igle zlomilo in da bo dobil najboljši signal na vinil.
Zelo dobra razlaga je tule:
http://www.vinylrecorder.com/faq.html
LP G
QUOTE (ytse1928 @ 3. Dec 2010 17:50:45) <{POST_SNAPBACK}>
Pozdravljeni.
Mene pa zanima, če je že kdo od vas delal masterje za vinyle, če je kdo, kaj so najbolj kritične zadeve pri teh masterjih, kaj vse je treba storiti, preden se pošlje v "tisk".
Vem kako se odzivajo vinyli, kako je z basi in visokimi ter vrezovanjem vinila pod temi posledicami, vem kako je z ekstremnimi dinamikami, vem kako je kontra-fazami, ...
Vprašanje pa je, kaj je potrebno paziti, kaj vse storiti, z EQ-ji, kompresorji, ... , da je vsaj optimalno za oddajo v "tisk" vinyla in da ne bo kakšnih neprijetnih stranskih prisluhov ob prejetju vinyla.
Hvala za morebitne odgovore.
Mene pa zanima, če je že kdo od vas delal masterje za vinyle, če je kdo, kaj so najbolj kritične zadeve pri teh masterjih, kaj vse je treba storiti, preden se pošlje v "tisk".
Vem kako se odzivajo vinyli, kako je z basi in visokimi ter vrezovanjem vinila pod temi posledicami, vem kako je z ekstremnimi dinamikami, vem kako je kontra-fazami, ...
Vprašanje pa je, kaj je potrebno paziti, kaj vse storiti, z EQ-ji, kompresorji, ... , da je vsaj optimalno za oddajo v "tisk" vinyla in da ne bo kakšnih neprijetnih stranskih prisluhov ob prejetju vinyla.
Hvala za morebitne odgovore.
#3
Objavljeno 03 december 2010 - 08:58
Ja, to stran sem pregledal v celoti, večkrat in je super.
Se ti tudi zahvaljujem za razlago.
Me pa samo še to zanima, a če jaz ustvarim master podoben kot kaj drugega, recimo CD, ampak da sem malo bolj pozoren na frekvence pod 150-200 Hz, v smislu, da ne ropota preveč v nedogled, oz. da je skoncentrirano v sredino, ter da malo popazim na visoke frekvence (kar je že nekako urejeno), bi to moralo biti to, al je še kaj za vedet, glede kakega posebnega nastavljanja v EQ-ju, izpostavljanje/rezanje kakih frekvenc, da je potem na plošči slišati podobno kot pred tem EQ-jem v "normalni" obliki, ali to že "cutting engineer" uredi.
Delam prvič master za ploščo enim prijateljem in ne bi želel kaj preveč zajebat, da bi potem bilo ne poslušljivo, zato tudi taka specifična vprašanja.
Še enkrat se zahvaljujem za vse odgovore.
Se ti tudi zahvaljujem za razlago.
Me pa samo še to zanima, a če jaz ustvarim master podoben kot kaj drugega, recimo CD, ampak da sem malo bolj pozoren na frekvence pod 150-200 Hz, v smislu, da ne ropota preveč v nedogled, oz. da je skoncentrirano v sredino, ter da malo popazim na visoke frekvence (kar je že nekako urejeno), bi to moralo biti to, al je še kaj za vedet, glede kakega posebnega nastavljanja v EQ-ju, izpostavljanje/rezanje kakih frekvenc, da je potem na plošči slišati podobno kot pred tem EQ-jem v "normalni" obliki, ali to že "cutting engineer" uredi.
Delam prvič master za ploščo enim prijateljem in ne bi želel kaj preveč zajebat, da bi potem bilo ne poslušljivo, zato tudi taka specifična vprašanja.
Še enkrat se zahvaljujem za vse odgovore.
#4
Objavljeno 04 december 2010 - 08:37
Dodaj odgovor

0 uporabnikov bere to temo
0 članov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov