Akustika
#1
Objavljeno 26 september 2006 - 08:27
Mogoče bi bilo najprej koristno izpostavit probleme, ki se pojavljajo v zaprtih prostorih, potem pa rešitve.
Kolikor je meni znano, so največji problemi nizke frekvence, ki se na točkah popolnoma izničijo (hipotetično seveda... stene nikoli niso popolnoma trdne, vedno spustijo kaj skozi in vibrirajo... no... mogoče kakšen bunker ipd... )
Bas frekvence se tudi drugače obnašajo kot višje frekvence. Pri višjih frekvencah so problematični zgodnji odboji in pa "flutter echo" ali comb efekt (je to sploh isto NLP?)...
Ta trenutek sicenr nimam časa za pisanje mojih skrivljenih interpretacij osnov akustike, si ga bom pa v kratkem vzel in upam, da me bo pri tem NLP popravljal...
#2
Objavljeno 26 september 2006 - 11:33
Mogoče bi bilo najprej koristno izpostavit probleme, ki se pojavljajo v zaprtih prostorih, potem pa rešitve.
Kolikor je meni znano, so največji problemi nizke frekvence, ki se na točkah popolnoma izničijo (hipotetično seveda... stene nikoli niso popolnoma trdne, vedno spustijo kaj skozi in vibrirajo... no... mogoče kakšen bunker ipd... )
Bas frekvence se tudi drugače obnašajo kot višje frekvence. Pri višjih frekvencah so problematični zgodnji odboji in pa "flutter echo" ali comb efekt (je to sploh isto NLP?)...
Ta trenutek sicenr nimam časa za pisanje mojih skrivljenih interpretacij osnov akustike, si ga bom pa v kratkem vzel in upam, da me bo pri tem NLP popravljal...
Ne ni isto;
Flutter echo nastane zaradi paralelni sten in je "značilne" vrste echo ki se ponavlja dokaj hitro (proporcionalno z oddaljenostjo paralelnih površin v prostoru).
Plosknite v prostoru kjer snemate in evo ga, vibrirajoči echo, razen če niste sten malo koregirali z nagibi absorbeja ali če imate na eni steni difuzor.no to je na kratko.
Combfiltering efekt pa je lepo povedan tukaj:
http://realtraps.com/art_spaces.htm
in
http://realtraps.com/art_waves.htm
drugače pa koga zanima, kot sem že rekel v drugem threadu priporočam ta link na splošno:
http://realtraps.com/articles.htm
marsikdo je te osnove morda zasledil, ni se pa poglobil, če nastane zmešnjava glede vseh različnih pojmov je to čisto normalno, preveč informacij naenkrat na koncu pa vidite da je čisto logično, le da si tega morda niste tako vizualizirali.
Zanimivost: če steno v prostoru popolnoma preoblečemo v absorbcijski material in dosežemo koeficient absorbcije alfa=1 - 100%, je ta stena "neskončno" (zvočno gledano) oddaljena od paralelne stene ali površine ki reflektira nanjo.Torej če bi vse stene tako preoblekli (tla bi lahko izpustili in pustli trdna) bi imeli odprt prostor, kot v naravi, brez dodatnih zvokov...
No in še ena: Koeficient absorbcije alfa je lahko več kot 1 oz. (ekvivalentno) 100%. Torej je lahko tudi 178%-alfa 1.78. glej GIK acoustic tetsne rezultate absorberjev in potem čitaj:
http://realtraps.com/art_measure.htm
Ves čas se pojavljajo enaki izrazi, le vrstni red je drugačen .
lahko noč!
#4
Objavljeno 27 september 2006 - 05:05
Zanimivo je tudi slišat kako je kdo rešil svoj ali tuj problem, mogoče je bila rešitev tako banalna da marsikomu niti na pamet ne bi padla ali pa tako težavna da skupaj razmislimo.
Morda pa ima kdo kakšne informacije glede novejše inovativne akustike (elektrostatični in piezo aktivni absorberji,...).
#6
Objavljeno 28 september 2006 - 10:17
No, mislil sem zaradi tega ker so novejše raziskave, kjer so recimo ene stvari tudi patentirali, potrebno za dostop do teh informacij plačat po 30 ali več $, pa sem mislil če kdo kdaj naleti na kakšno morda brezplačno informacijo (ker jaz tudi tega ne morem spremljat nenehno), pač pove naprej .
Recimo mnogo izmov je s strani japoncev in marsikaj imajo objavljeno, samo ko bi jih kdo razumel .
#7
Objavljeno 29 september 2006 - 08:52
Mene bi zanimali predvsem elementi, ki niso zgolj kamena volna v okvirju...
Mogoče broadband helmholz resonator (ne mikroperforiran... navaden), namesto "slat resonatorja" bi kar z luknjami... Zadaj neprodušno zaprt, ubistvu skoraj kot tisti BBC-jevi, samo da ni nobene dodatne membrane zadej in prostora z luknjami...
Bi pa les ukrivil, ali pa kar nekakšno piramido mogoče, da bi se globina spreminjala in s tem zelo razširil spekter, seveda pa tudi zmanjšal absorpcijo na določenih frekvencah...
Seveda to ne bi bil difuzor ampak le reflektor.
Mi je pa tudi všeč ideja, ki sem jo enkrat na nekem forumi videl, da bi naredil slat resonator, kjer bi bili slat-i "postavljeni pokonci" oz. bi se pritrdili na škatlo po svoji najkrajši stranici, tako da bi lahko različno globoko segali v sobo... kar bi na nek način naredilo pravi difuzor...
#8
Objavljeno 30 september 2006 - 06:26
Sem že videl obupno grde studije, ki pa so super funkcionirali.
Kamena volna in podobno bo še kar nekaj časa ostala prva izbira; cena, dokaj enostavnost izvedbe, dobavljivost,...
Osebno ne maram preveč Helmholtzovih resonatorjev, ker tudi če so previdno izračunani niso ne vem kakšen pripomoček za "linearno" akustiko prostora, so bolj povzročitelji koloracije oz. kot zvočni efekt, plug in katerega se nikdar več ne znebiš.
Drugače pa imaš svašta na netu: od "perfektnih"difuzorjev v "grškem stilu" z vsemi meritvami-merodajnost ?(izumil nek grk) http://www.zainea.com/perfect.htm
pa do slat difuzor/absorberjev http://www.soundcont...ion/default.htm
,ne vem, enostavno ni po mojem okusu.
Ali pa ti: www.goldenacoustics.com (hellraiser here I come ).
Kaj pa vzmeten absorber (dobesedno): http://msr-inc.com/sp_springtrap.php
...
Vse kar izdelaš na nek način deluje in če ti je všeč kako "zveni", evo, dosegel si svoj cilj.
Ampak če si pripravljen žrtvovat stotine kil kamene volne in čimmanj dela ter pretiranega računanja (logika, izkušnje drugih, vsakih tolko vmes meritve,...), potem je to way to go (vsekakor pa moraš znat osnove akustike in kar nekaj iznajdljivosti). Če pa rad izumljaš, takrat pa seveda ne veš kaj te čaka, razen ko je končano in pač meriš in primerjaš. Menim da boš pri slednjem načinu večkrat razočaran. Denar pa gre in gre...
(Poglejte kako se je en potrudil: http://melhuish.org/audio/DIYOT3.html)
Najboljši so pač klasični difuzorji-Schroederjevi, s cilindri pa si je moč tudi pomagat, ampak se ve kdo je zmagovalec.
Schroederjev difuzor pa je težek, lahko je ogromen (nepraktičen), stane malo morje denarja, pa da ne omenjam kar nekaj računanja.
V vsaki knjigi in strokovnem forumu je druga enačba za quadratic residue diffusor, tako da predlagam RPGjevo najnovejšo knjigo v roko in računat.
Namreč teoretične enačbe delovanja teh difuzerjev se razlikujejo od dejanskega delovanja njih samih - torej izkustvenih "enačb".
To je pač moj pogled.
High end absorber: http://www.wvier.de/neuheiten.htm
(če res tako deluje, ne vem!Lepo bi bilo)
#9
Objavljeno 02 oktober 2006 - 06:13
Seveda zbiram podatke
Nevem, sprašujem zgolj z vidika, če se res spravim en konkretem control room delat, sedajšnje mere so nekje cca 4x5 m seveda pravokotnik katerga bi potem z izolacijo spremenil,...
Kaj pa rebrasti radiator v control room-u, koliko bo to vplivalo na akustiko ???
Primer:
#10
Objavljeno 02 oktober 2006 - 11:59
Seveda zbiram podatke
Nevem, sprašujem zgolj z vidika, če se res spravim en konkretem control room delat, sedajšnje mere so nekje cca 4x5 m seveda pravokotnik katerga bi potem z izolacijo spremenil,...
Kaj pa rebrasti radiator v control room-u, koliko bo to vplivalo na akustiko ???
Primer:
Pa po pravici tak radiator ni glih v ponos (jaz imam še slabšega-novejšega, še bolj mi doni- prikazan na eni izmed mojih poslanih slik studija)
Lahko ga izoliraš(vmes vtakneš vrečke polne mivke ).
Lahko pa ti služi kot svojevrsten efekt, kakor plate reverb 140 (-radijator efekt 135mm npr. )
Malo sem se šalil, ampak v vsaki šali je nekaj...
Pomembna je seveda tudi višina studija in iz česa so stene.
(enačba v pomoč frekvencam tvoje sobe f= 344m/s /2l-višina ali dolžina ali širina)
Najbolj poceni boš prišel skozi, če kopiraš absorberje, ki sem jih navedel v do sedaj navedenih postih. Dodaš še potrebne difuzorje...
Če bi hotela kaj natančno doreč, pa bi morala operirat s skicami in realnimi podatki, in nekaj dobre volje .
#12
Objavljeno 03 oktober 2006 - 08:43
Odvisno je tudi kaj vse snemaš v sobi, recimo z bobni bo vsekakor pel tudi radijator, če pa snemaš bolj vokale, trobila, gitare...in da je soba velika z visokim stropom, razporeditev micov pa primerna, bo učinek vsekakor kar manjši. Tudi navadni radijatorji gredo do spodobne meje zadušit, ne morem pa garantirat da bo izgledalo lepo.
Če se včasih malo pošalim mi ne zamerite, akustika zna bit včasih malo duhomorna
#14
Objavljeno 03 oktober 2006 - 12:17
Ja z zvočniki (v control ali mastering roomu) bodo resonirali pri njihovi specifični frekvenci.
Probaj kaj glasneje spustit skozi zvočnike in nato primi radijator, tako boš občutil vibracije.
Za silo jih lahko izoliraš s kakšno težko deko ali pa mogoče s kakšno drugo še mnogo težjo izolacijo.
#15
Objavljeno 11 oktober 2006 - 10:32
OPAŽAM, KOT ŽE NEŠTETOKRAT DA OČITNO ZELO REDKI VEDO
KAJ POMENI AKUSTIČNO PRAVILNO OBDELATI PROSTORE STUDIA:
1. DEFINIRAT NAMEN PROSTORA
2. POTREBEN JE IZRAČUN ZA VSAK PROSTOR
3. DOLOČITI PRAVILNE ELEMENTE ZA OBLOGO
!!!!! PROSTOR STUDIA MORA IMETI LINEARENO "EQ-flat" FREKVENČNO SLIKO!!!!! DRUGAČE JE SLIKA FREKVENC POPAČENA
ODBOJNI ČASI V STUDIU OKOLI 0,2s
GLUHA SOBA 0,0-0,1
(povprečna soba z omarami,posteljo... ima odbojni čas pribl. 0,4-0,6s)
#18
Objavljeno 11 oktober 2006 - 12:49
Me zanima če zna v SLO kdo narest izračune pa načrte za prostore (razen ZAG-a)
:smt006
ZAG :?: :?: :?:
Mislim da je še par stručkotov v Slo, znajo popedenat akustiko!
Eden izmed njih je G. Križaj Janez!
#19
Objavljeno 11 oktober 2006 - 01:07
V bistvu me zanima kolk mamo profesinalcev na tem področju ne amaterjev-"stručkotov"!!!
:smt006
#22
Objavljeno 11 oktober 2006 - 11:30
Live room pa naj ima po želji ambient (seveda je zelo pomemben volumen, oblika prostora, akustičen tretman, pozicija zajemanja/poslušanja...), vendar se le-tega v nadaljnjem procesu mixanja ne boste več znebili.
Je pa od vsega najbolj pomembno da je reverberacija v prostoru kontrolirana tako, da je "padanje" njene moči (skozi čas seveda -Rt60 standard- tudi na netu) čimbolj enakomerna, tudi gledano z zornega kota frekvenčnega spektra.
Glede ustanov ki so specializirane za akustiko v Slo. pa imam žal pomisleke (upam da se motim), namreč; nekega posebnega referenčnega objekta v Slo. še niso naredili (drugače bi firma Waves že poslala svoje strokovnjake da "ujamejo" kakšen impulz za svoj plug ).
Pojdite si tudi poslušat tisto čudo od novo obdelane dvorane v SNG Mb., tak-tak. Je pa nekdo pokasiral kar nekaj $.
Pripomnil bi le še tole; v tujini se s tem povečini ne ukvarjajo le teoretiki (namreč tisti ki nekaj štejejo v svetovnem merilu), temveč tudi veliki praktiki, ki so specializirani (vsaj večina) le za eno področje in tam so dokaj znani, seveda delajo tudi druge stvari, vendar tam manj ali bolj uspešno"krpajo".
Ne poznamo samo akustiko zaprtih prostorov, temveč tudi odprtih ter tudi ti se delijo na mnogo različnih vej...
Lepo je če akademsko poznaš teorijo, na koncu pa recimo prostor akustično ni všeč mix inženiru ali pa mu še vedno otežuje translacijo mixa iz sobe v običajne vendar različne "konzumerske " prostore. (Kaj pa ve navaden "tehnik"...)
Pravi strokovnjaki naknadno tudi odpravijo/popravijo svoje zmote.
Obstaja sicer nekaj "trotl ziher" metod katerih se posložujejo začetniki, semipro. in profesionalci, ampak za doseči odlične reference pa je preostalo še kar nekaj trikov/korakov,...katerih pač ni šlo zračunati.
Ampak ker je vse relativno in ker ljudje pač moramo nekako vse "standardizirat"; akustiko posameznih referenčnih prostorov lahko ocenjujejo le drugi priznani strokovnjaki kateri ne gledajo formul, strokovnih metod, ISO standardov, dizertacij... ampak sprva enostavno prisluhnejo inštrumentu oz. prostoru (in se potem naslajajo nad metodami), ti pa verjetno malokrat zaidejo v Slo. in poslušajo naše "sobe".
Določeni specialisti tudi ponujajo celovite integrirane rešitve (tudi z ozvočenjem) za uspešno uglasitev prostora, saj so vse komponente postopoma dodajane egzaktno in empirično.Ko pa se grejo temeljito od čistega začetka (najbolje) se pa ve- od temeljev dalje.
To je samo moje mnenje.
#23
Objavljeno 12 oktober 2006 - 07:45
#24
Objavljeno 12 oktober 2006 - 09:49
Žal se ne javljam na akcijo udarniške brigade, rad pa bi ti pač samo povedal, da si prvo prečitaj vse prejšnje threade in poste o katerih smo se že malo "hecali", tam so tudi linki na različne "akustične" forume.Tam boš dobil neke ideje.
Za "čisto" gluho sobo boš pa moral "vgradit" kar dosti izolacije, to pa še ne pomeni da se boš rešil frekvenc izpod 150 ali 100 Hz (odvisno od gostote izolacije). Za to boš moral uporabiti nesmiselne količine same izolacije ali pa poiskati pomoč pri membranskih absorberjih. Lahko pa nato še dodaš difuzorje, ampak v mali sobi ti bo vse to vzelo preveč prostora...
Na pamet govorit (brez detaljnjih informacij o samem prostoru, tudi fotke so zaželjene) kako kaj rešit, pa je sila nehvaležno.
#25
Objavljeno 12 oktober 2006 - 12:35
El. kitare ter el. bas mislim snemati preko D.I. ter z amplitube ter ampeg simulatorji ustvarit pristen zvok le-teh.
Bobne bom snemal izključno preko MIDI. Snemal - ne programiral.
Bi pa ob tej priložnosti še pozval vse, ki bi si želeli snemati bobne preko MIDI ter si želijo kvalitetnih samplov - delam izključno preko Battery 2 in že nekaj časa planiram ustvariti nekaj svojih drumkitov za battery. Če bi si kdo želel pomagati pri ustvarjanju, bom zelo vesel. Sem namreč dokaj razočaran nad pomanjkanjem kvalitetnih setov samplov, kar pa je kvalitetnega, čez čas postane monotono oz. povsod zveni zelo podobno.
#27
Objavljeno 12 oktober 2006 - 02:23
Saj pravim: tloris, mere, opis prostora, vrata, okna, radijatorji, vse... detalji pač, potem pa lahko kaj detaljneje rečemo. Sploh pa tudi fotke.
#28
Objavljeno 12 oktober 2006 - 03:07
Ko se bom lotil prostora, bom itak dokumentiral, se pravi od začetka do konca celo adaptacijo. Celotna napeljava (štrom, multikor) bo šla čez steno v sosednji prostor - kontrolno sobo (2.3 m (D) x 4 m (Š) x 2.1 m (V).
Aja, pa itak moram najprej spraznit cel prostor, ker je cel kup navlake zaenkrat notri...
#30
Objavljeno 12 oktober 2006 - 11:24
Ne bi rad pretiraval a niti Waves IR1 in tudi malo boljši altiverb ne pričarajo resnično dobrega akustičnega prostora, ki je pri teh instrumentih pomemben, da lahko razvijejo svoj zvok iz svojega telesa z interakcijo z dobro akustiko prostora.
Dandanes je lokacijsko snemanje zelo blizu in se splača poiskat ta "efekt" na različnih zunanjih morda "eksotičnih" lokacijah.
Morda tudi posnameš vokale, za kasnejše morebitno dupliranje in harmonijo.
"Doma" pa boš rabil le dokaj suho/gluho sobo kjer boš snemal nosilne osnove, katere naknadno obogatiš s pravimi ambienti. Software in hardware reverb lahko dodajaš tudi naknadno po potrebi.
Imaš namreč res niski prostor, to ni dobro. Če ga boš akustično obdelal bo še zelo manjši/nižji, malo večji ljudje bodo morali biti sklonjeni, kar jim bo onemogočalo normalno funkcioniranje.Razmisli če nimaš kje višjega prostora. Na tak način boš izredno težavno naredil kaj normalnega ali celo dobrega.
Dodaj odgovor
1 uporabnikov bere to temo
0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov