Uglaševanje bobnov
#2
Objavljeno 30 april 2007 - 07:41
en link če bo kaj pametnega
http://www.drumsdata...uning-drums.htm
Alan Vranič - Mikro
051-386-161
#7
Objavljeno 01 maj 2007 - 09:56
Mene vedno znova preseneča, koliko pripomore res dobra uglasitev bobnov k čistejšemu zvoku celotnega banda in koliko lahko malo slabše uglašen boben zaserje vse skupaj...
lp
#8
Objavljeno 01 maj 2007 - 10:26
ja s tem se pa strinjam...da ce bobni niso uglaseni je en k*** vredno vse skup...ravno zarad tega bi se rad naucu mal osnov, pa mal sam uglasval 8)
no sej gledam tud po drugih forumih pa se nism prsou do odgovora..
LP
#9
Objavljeno 02 maj 2007 - 01:47
In uglasujes dokler se ne naucis da ti je zvok vsec.
Razmerja med tomi snarom in basom...Tega cist ne razumem.
Tomi v rocku morajo imeti vecji sus,manj sustaina,v jazzu bo ravno obratno, isto je z bass bobnom.
Ne da se tole tako prek foruma...
Glede spodnjih,zgornjih open...
Ce hoces bolj zadenfan zvok bo spodnja opna bolj napeta kot zgornja...ce hoces pa bolj pojoc zvok bo pa ravno obratno.Potem pa pac isces ustrezno resitev z stimanjem teh dveh dejavnikov.
Lp
#10
Objavljeno 02 maj 2007 - 02:20
In uglasujes dokler se ne naucis da ti je zvok vsec.
Razmerja med tomi snarom in basom...Tega cist ne razumem.
Tomi v rocku morajo imeti vecji sus,manj sustaina,v jazzu bo ravno obratno, isto je z bass bobnom.
Ne da se tole tako prek foruma...
Glede spodnjih,zgornjih open...
Ce hoces bolj zadenfan zvok bo spodnja opna bolj napeta kot zgornja...ce hoces pa bolj pojoc zvok bo pa ravno obratno.Potem pa pac isces ustrezno resitev z stimanjem teh dveh dejavnikov.
Lp
caw.
sej bobne lahko dobim to ni panike, cas mam pa tud :wink:
Razmerja sem mislil... recimo tako kot pri kitari strune.
No drgac pa hvala..za tole sponje in zgornje opno
LP
#11
Objavljeno 02 maj 2007 - 02:40
Začneš z kaso (kik)
ker pri rocku rabiš ful low in še un peak na visokih, to pomen da je koža odšpanana oz uglašena zelo nisko ampak moraš pazit da nimaš "papirja" zraven,se pravi da je zvok še vedno čist in dinamičen (brez frfotanja membrane) nato se lotiš tomov po vrsti nekako če zaigraš po kitari navzdol je razmerje kot tom1=D,tom2=A ,tom3=E .... včasih je tom3(Flor t.) nižji od kika,pač odvisno od bobnov samih.
Snare se uglašuje ponavad posebi in na koncu ...
sori izrazom ,to je le ena ob opcij,ni nujno da so enaki toni sam sem ti hotu razmerje pokazat kakšno imajo ponavad (nisem bobnar) ...
upam da se boš znajdu.
Alan Vranič - Mikro
051-386-161
#12
Objavljeno 03 maj 2007 - 08:21
Pac naj bo najmanjsi tom najvisji, najvecji najnizji.Uglasis jih pa tako da je razlika med njimi jasna in opazna.Ce to hoces seveda.
Tasko...pol si pa sposodi bobne,kupi set novih open, uglasuj in daj gor mice pa sprobavaj.To bo najbolsa sola.
Kar se tice pa teh drumtunnerjev.To kaze napetost opne in ti je lahko v pomoc sploh na zacetku.Ampak scasoma se to naucis tko kot druge stvari...tko da to ni nek ''gadget'' za na dolgi rok.
Lp
#16
Objavljeno 27 julij 2007 - 11:21
Lepo po vrsti. Bobne se da uglasiti na vec nacinov, ker tudi ne zvenijo isto v vseh zvrsteh. Potem pa je tu se vprasanje seta bobnov, ki jih uglasujes. Kaksne dimenzije je, material, koliko so obrabljeni robovi, ipd.
Potem pa pridejo na vrsto se osebne preference glede zvoka bobna. O tem nisem v tej debati zasledil skoraj nic, je pa UIBER pomembno, ce hocem svetovati karkoli.
Torej vprasanje kako uglasiti bobne je nekako tako splosno kot "Oci, kaj je to seks?!"
TensionWatch in podobne naprave so uporabne in pripeljejo do solidnega zvoka. Ampak nikakor ne do fenomenalnega zvoka. Previdno tonsko uglasen boben bo VEDNO zvenel neprimerno boljse od tenzijsko uglasenega bobna. Kako vem? Ker sem se z tension watchem igral kar nekaj casa in bil celo preprican, da to je to. Pa to ni to, takoj ko ugotovis koliko boljse se lahko zveni boben.
Glede na to da na preliminarna vprasanja o stilu, zvoku in podobnih preferencah nimam odgovora, bom nekaj napisal o uglasitvi, ki bi morala biti primerna za sirsi glasbeni spekter (metal, rock, pop, blues...). Skratka FAT boben z agresivnim attackom.
Zacne se pri opnah. Katere izbrati?? Tukaj bom priporocal uporabiti google in se malo pozanimati. Zvenijo seveda precej razlicno. Lenim priporocam Remo (Clear ali Coated )Emperor zgoraj in Remo Clear Ambassador spodaj na TOMIH! Snare Remo Coated Ambasador zgoraj in Remo Diplomat spodaj za bolj odprt zvok in kaksno opno s piko ali dvoplastno opno za bolj kratek zaprt zvok. Na kick Remo Clear Powerstroke3 in serijsko opno z luknjo na zunanjo stran. Priporocam luknjo v kicku, zaprt kick ponavadi zveni malce prevec donece in s premalo attacka, pa se mikrofone je tezje postavit. Luknja naj bo kar tista standardna mala, ce jo povecujete, bo kmalu enako kot ce zunanje opne sploh ne bi imeli.
Vedno prej ocistite rob bobna in preverite, da ni prevec neenakomeren. Ce je rob poskodovan ali neenakomeren (ponavadi na poceni bobnih), potem svetujem izlet k mizarju, ki bo brez tezav povprecno slab set spremenil v eksplozivno tonsko ekstazo od bobna. Ja, rob je RES pomemben. Ce je fucked, potem ga je zelo tezko ali skoraj nemogoce dobro odprto uglasit...
Opnam je potrebno zlomiti lepilo na robu preden jih damo na boben. To naredis enostavno tako, da rob obrnes in zmeckas. Lepilo bo pocilo in zvenelo bo kot, da unicujete opno, ampak jo v resnic ne. Tako bo boben zvenel precej bolj odprto in bo tudi ostal uglasen dlje casa.
Ko opno damo na boben najprej z roko zategnemo vijake in nato MOCNO pritisnemo v sredo opne, da se res dobro raztegne in usede. Za demonstracijo, Simon Phillips skace po svojem kick bobnu kot na trampolinu ko pedena svoj kick. Tega sicer ne priporocam, sploh ne tezjim od peresne kategorije. Pazite tudi z tankimi enoplastnimi Diplomat opnami, te se hitro prevec raztegnejo ali celo pocijo.
Od tu naprej lahko boben uglasimo po posluhu, oziroma na najnizji fundamentalni ton, ali pa prav po tonih.
Brez uglasevalca to dobro pokaze Dave Weckl v svojem videu. Opno pritisne na sredi in vse vijake zateguje v zvezdastem zaporedju dokler ne izginejo gube na bobnu (wrinkles). Potem poisce na katerem vijaku boben zveni najlepse in ostale prilagodi temu, tako da vedno primerja nasprotna vijaka. Kot pravilo je vedno potrebno zategovati in ne popuscati. Se pravi, ce smo sli predalec, je treba malo vec popustiti in spet zategniti.
Isto ponovimo s spodnjo opno, le da tu iscemo malo visjo uglasitev. (tukaj lahko sledi dolga debata zakaj malo visje, ampak trenutno ne utegnem).
Koliko visja? Idealno za malo terco. Takrat se ton lepo zakljuci sam po udarcu s solidno dolgim izzvenom, opne ne brnijo in ne donijo.
Pravilo: Iz zgornje opne dobimo attack, šus, punch, transient, ipd. Iz spodnje opne dobimo ton, in trajanje le tega!
Sorodne tome lahko uglasimo v zaporedju terc, kvart ali kvint... odvisno od stevila tomov in zvoka ki ga zelimo. Najlazje je ce si medtem ko primerjamo tome mrmramo kako otrosko pesmico ki ima ustrezne intervale.
Snare se ponavadi uglasi na interval drugega toma, vendar oktavo ali dve visje, le spodnjo opno uglasimo precej visje, na kvinto. Ali karkoli podobnega.
Pravilo: Ce zveni dobro je dobro. Vsi ti napotki so le pomoc v pravo smer, ki pa se lahko zgodi kadarkoli vmes. Pomembno je zaupati usesom, sploh ce ze imamo nekaj izkusenj.
Kick je ponavadi uglasen na najnizji mozni ton, na isti nacin kot tomi (dokler ne izginejo gube) , ponavadi je to E, obe opni enako, ampak je potrebno obe opni malo zadusiti. Ponavadi se zarola kaka brisaca in se notri nalepi ob rob opne. Lahko pomagajo tudi kake utezi, ali deke. Spet, vazno je le kako zveni, ne iz katerega materiala je pojštr ki je notri, bombaza ali poliestra...
Dalec najboljsi nacin pa je da si v iPod posnamete klavirske tone, daste na repeat in uglasujete dokler niste tam. Jaz imam uglasene bobne ponavadi takole:
Snare Top C4
Snare Bottom G4
Tom 1 Top E2
Tom 1 Bottom G2
Tom 2 Top C2
Tom 2 Bottom E2
Tom 3 Top G1
Tom3 Bottom B1
Kick E1
Ko je boben res dobro uglasen, precej harmonicno prispeva k glasbi in res toplo priporocam, da vlozite potreben trud...
Boben je potrebno sproti uglasevati, saj se dostikrat razglasi med igranjem, vsekakor pa vedno po in pred igranjem. Precej dela, ampak ce se tuning vzdrzuje, potem ne bi smel bit problem.
Pravil seveda NI, boben lahko uglasite kakorkoli, tudi direktno v nasprotju z vsemi zgoraj omenjenimi nasveti. Najboljsi eksperimentirajo in res, da boste tako porabili ogromno casa, ko bi se lahko cerkljali s puncami, in vecino casa bo zvenelo kot bi nekdo prdel v škaf. Ampak ko pa pogruntaš nekaj kar pa dobro zveni..... 8)
Ixi, ce tole ni za sticky, pol pa nc ne vem... :wink:
Vprasanja?
#19
Objavljeno 30 julij 2007 - 07:35
Ja odvisno kok dobra ušesa maš. :roll:
Maš pa en precej velik problem v tej tvoji enačbi. Tenzija in ton nista ista stvar!
Gre za podobno stvar... bolj kot je napeta opna, visji je ton. Ampak to je zelo groba enacba, ker ne uposteva se par neznank, ki so vedno prisotne pri uglasevanju. TensionWatch ne uposteva male nepopolnosti na bobnu in na opni. TensionWatch nima pojma koliko neenakomeren in/ali obrabljen je rob bobna (bearing edge), a je vse OK z obrocem, a ima opna kaksne nepopolnosti (kolicina lepila, neenakomerna debelina, neenakomerna obrabljenost, luknja v kicku!). Sploh pa, koliko mora pa pokazat tensionwatch, da boben zveni najbolje? Toliko kot pise v navodilih? A navodila vedo karkoli o mojem bobnu?! Kateri ton pa sploh kaze TensionWatch?
TensionWatch je kul v primeru, da si len, tonsko gluh ali nezahteven.
Ce te pa zanima dober sound bobna, pol je pa treba zacet uporabljat usesa.
Lahko pa naredimo kak test - posnami set bobnov uglasen s TensionWatchem, jaz bom pa posnel dobro tonsko uglasen boben, pa bo hitro jasno kateri set zveni bolje.
#21
Objavljeno 30 julij 2007 - 10:57
To, da je opna povsod enako napeta nima nobene zveze z realnostjo dobro uglašenega bobna. Povsod mora biti enak ton, kar pa ni nujno na isti napetosti opne, ponavadi ni. Vcasih je custo drugje, odvisno od veliko stvari, pa ne mislim ponavljat, mam obcutek da ne beres dovolj pozorno... :wink:
#23
Objavljeno 30 julij 2007 - 12:59
To, da je opna povsod enako napeta nima nobene zveze z realnostjo dobro uglašenega bobna. Povsod mora biti enak ton, kar pa ni nujno na isti napetosti opne, ponavadi ni. Vcasih je custo drugje, odvisno od veliko stvari, pa ne mislim ponavljat, mam obcutek da ne beres dovolj pozorno... :wink:
Berem, berem...
Ja jaz si še vedno predstavljam, da enaka napetost opne omogoča enako nihanje opne in posledično enak ton.
Res pa je, da je potrebno imeti dobre opne in dober boben, da se tako uglasi Sam se mi zdi, da bobni s starimi opnami in zvitimi obroči itak nimajo kaj delat u studiju.
#24
Objavljeno 30 julij 2007 - 01:25
Ja jaz si še vedno predstavljam, da enaka napetost opne omogoča enako nihanje opne in posledično enak ton.
Res pa je, da je potrebno imeti dobre opne in dober boben, da se tako uglasi Sam se mi zdi, da bobni s starimi opnami in zvitimi obroči itak nimajo kaj delat u studiju.
A si predstavljaš, al govoriš iz izkušenj? Jaz imam v studiu že kakih pet let postavljen vrhunski set bobnov in ga redno vzdržujem. Snemal sem že kar nekaj slovenskih vrhunskih bobnarjev in se vedno od njih kaj naučim, nikoli pa ni še nihče insistiral snemati na svojem setu, ko so poskusili mojega. Glede dobrih open in dobrega bobna se seveda strinjam, je problemov manj. Ampak uglaševanje ni zadeva samo snemanja v studiu, ko se uporabljajo kao nove opne. Uglaševat ga je treba tudi ko so opne že rabljene. Po resnici povej, koliko pogosto vaš bobnar menja opne? Večina bobnarjev jih še za snemanje ne menja, pa imajo kljub temu dober sound. Ce mislis, da bos tako s TensionWatchem vrhunsko uglasil boben, se motiš. Vrhunsko pravim, ne dobro. Verjamem, da se da precej dobro uglasiti bobne, a je še vseeno velika razlika. Tiskani obroči so pa itak vsi krivi (so že po definiciji upogljivi), z izjemo vlitih diecastov, ki jih pa res nima veliko bobnarjev na tomih.
A si kdaj na kakšni bobnarski kliniki ali pred koncertom že videl kakšnega vrhunskega bobnarja igrati se s Tensionwatchem? Jaz še nikoli, pa sem videl kako uglašujejo bobne Manu Katche, Steve Gadd, Dave Weckl, Simon Phillips, ... :shock: :oops:
Mah.. se bova verjetno strinjala, da se ne strinjava, pa dejva nehat to debato.
#25
Objavljeno 02 avgust 2007 - 04:36
Še zmer pa je res, da slabemu bobnarju tudi TW ne bo pomagal, da bi mu boben dobro zvenel.
#27
Objavljeno 05 december 2007 - 03:15
načeloma lahko probaš po kvartah, jazzersko - kot jaz uglašujem pa v osnovi harmoniji, če je možno (alikvoti) drugače pa kjer ti najboljše zazveni! če je boben dober in je shell izbran za skupaj (kot pri gretschu) potem ti zapojejo, drugače bobni ne pojejo na vseh tonih! snare uglasi po občutku, za atack ga ful našponaj, za globino manj a še vedno dovolj, če ej les vredu bo boben naredil poden drugače lahko šraufaš kolk hočeš pa ne bo bobna, ampak kanta! Naj boben resonira, samo tako lahko potem cel spekter z šraufanjem dobiš, drugače je to to kar da od sebe!
lp, Aleš
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#29
Objavljeno 04 februar 2008 - 08:49
tisti, ko koža niha krožno, prečno pa ne
je enak prvemu načinu(l)zgornje
ko koža niha samo prečno in ne krožno,
če hočeš oster zvok pičiš po centru,
drgač pa malo mimo
A lahko malo bolj razložiš kaj pomeni krožno in prečno nihanje...
Zveni zanimiv koncept, sam mi res ni jasno kako naj si to predstavljam..
#30
Objavljeno 04 februar 2008 - 02:27
priviješ spodnjo. easy...itak se ton zgornje zdaj spremeni
pazi zdaj....z robom dlani se dotakneš zgornje, čez center, v smislu črte, ustvariš vozel, področje kjer koža ne niha. tako dobiš dva polkroga. če udariš, kar z bazinico, pa nežno, po enem polju, slišiš čisto, v bistvu sinusno frekvenco, ki jo iščeš, če spodno opno trzneš,na meho, z blazinico, po centru opne.
privijaš spodno opno do ciljane višine.
also:
frcić po centru spodnje da isto višino, saj ciljamo sinusno frekvenco, kot po polovički zgornje, ki jo je pa treba "zavozlat", pridržat čez sredino.
daj pogooglaj za "vibration of membrane" ali kaj takega, da ne bo kakšnega krivoverstva
Dodaj odgovor
1 uporabnikov bere to temo
0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov