Ja, tale ride bom verjetno res zamenjal z hihatom, ampak nevem kaj te tako moti pri snaru? Bodi malo bolj natančen
Drugače pa tole je komad v začetni fazi, sem že prej omenil, da bom še marsikaj dodal (predvsem kakšne sample in pa synth fx) oziroma spremenil tekom snemanja in dobro vem, da se komad dela dalj časa, ta posnetek je zgolj zato, da mi poveste, kaj delam narobe z zvokom

Drugače pa kot sem omenil, bo glavno melodijo prevzel vokal in vedno bolj razmišljam še o solo kitari. Inštrumente pa želim ohraniti čimbolj minimalistične. Tisti synth pad pa je itak samo za v ozadje, mogoče bom v kakšnem delu še spremenil zvok syntha, to je pa to.
Imam pa še eno vprašanje glede vokala. Kako je kaj z stereo snemanjem? Da bi vokal posnela z dvema mikrofonoma je bol težka, ker ima moja zvočna samo en XLR in en jack input (jebiga, Line6 Studio Pod UX1, ko sem jo kupil nisem imel najmanjšega pojma o zvočnih karicah

). Ok, lahko bi sicer vštekal enega v XLR, drugega pa v jack input in jih zleviral, sicer nimava 2 enakih mikrofonov (jaz imam Equation DS-V7, pevka pa Shure SM58 (po zvoku se nama sicer zdita zelo podobna, le moj ma vgrajen boljši pop filter, zato uporabljava kar mojega

(vem, moral bom nabavit stojalo za mikrofon in en eksteren pop filter

)))
Razmišljam, da bi preprosto posnela vokal dvakrat in bi jaz potem oba vokal panal za recimo ene 30% na vsako stran, da bo vokal še vedno bolj na sredini.
Kaj pa vi pravite na to? Na netu ne najdem nič pametnega glede tega, v pravem studiu pa tudi (še) nisem bil, tako, da nevem, kako se to dejansko dela

Glede ride činele je najbrž mislil to, da zveni preveč "robotsko". Tudi mene je najprej zmotil ride, kar pa ne vzemi kot negativno kritiko, vsi se učimo. Nevem točno kako si napravil bobne, glede na zvok pa slisim da si jih z MIDI-ju narisal z miško ali pa uporabil že nek obstoječi loop. Nič narobe v končni fazi, vendar moraš vedeti, da s tem izgubljašo dinamiko bobna. To pomeni, da ima vsak posamezni udarec enako moč in posledično enako jakost, s čimer pa izgubi faktor človeške roke, akustike in še marsičesa. Pravi bobnar (pa ne "pravi" v smislu kot najboljši

) bo med igranjem "skrbel" za razmerje moči pozameznih udarcev. To pomeni, da ne bo na vso moč nabijal po recimo snare bobnu, ko se v komadu dogaja nek tišji, "nežnejši" del. Ne vem koliko glasbene podlage in izkušenj imaš, vendar če morda ne razumeš točno o čem govorim, si boš morda najlažje predstavljal, če si zavrtiš neki klasični komad v orkestralni zasedbi. Tam boš najbolj očitno slišal, da se različni deli glasbe slišijo različno na glas. To pa zato, ker se naprimer ne dogajajo ves čas vsi instrumenti hkrati in pa predvsem zaradi različnega načina igranja, od tišjega do glasnejšega, od manj izrazitega do izrazitejšega. Lahko bi ti razložil tudi na kakšen drugi način, vendar mislim da razumeš in verjetno veš o čem govorim, ker glede na to, da si sam posnel pesem, glih po juhi nisi priplaval najbrž kar s tiče glasbenega znanja

Pri midi zapisu imaš praktično skoraj v vseh (vsaj teh standardno uporabljanih) programih možnost, da ti beleži jakost udarca, ko zapisuješ/snemaš midi intrument, tako pri bobnih, kot pri recimo trobenti ali karkoli drugega, kar se kontrolira preko midi naprave. Če snemaš/pišeš midi zapis preko klaviature in če ta klaviatura podpira možnost občutljivosti tipk, potem to ni več stvar na katero bi mogu mislit, ker ti istočasno poleg same note, zapisuje tudi jakost udarca. Ta zapis moči udarca se imenuje "velocity". Navadno se nahaja tam kjer lahko urejaš/zapisuješ "midi note", se pravi teli kvadratlci ki v tvojem primeru predstavljajo udarec po nekem bobnu. Od tu dalje ti služi uho in občutek. Z različno jakostjo oziroma močjo udarca, se boben različno odziva in zato tudi drugače zveni. S tem dobiš občutek, da za bobni sedi resnična oseba in da tvoji bobni niso le ritem mašina. Na ta način jim vdahneš malo življenja.
Spet je tu par dejavnikov, ki jih moraš vedet:
Klaviature obstajajo tako z tipkami ki so občutljive na moč udarca/pritiska, ko tudi take ki tega ne upoštevajo. Vendar skoraj vsaka IMA to možnost.
Sklepam, da za zapis ne uporabljaš klaviature ali pa aplikacija s katero sestavljaš bobne ne podpira večzvokovnih bank. Praviloma ima vsaka malo bolj spodobna aplikacija za bobne več različnih semplov ISTEGA izvora zvoka, le z malenkostjo drugačnim zvenom, ki ti jih potem tudi izmenično predvaja ob pritisku na ISTO tipko. Se pravi, če boš pritisnil recimo desetkrat na tipko C1, ki ti bo predvajala bas boben, ti bo sicer desetkrat predvajala bas boben, vendar vsakič malo drugače, minimalno, vendar toliko da opaziš razliko. Tudi v resnici bas boben ne zveni dvakrat identično. Isto velja za snare, tome in vse ostalo. Poleg tega pa ti upošteva še moč udarca po tipki, tisto o čemer sem razložil zgoraj.
Priporočam ti, da si bolj podrobno ogledaš aplikacije kot naprimer Addictive Drums, Ez Drummer in podobno. Nočem delat reklame, vendar pomoje to ne bo nobenega zmotilo.
Zakaj bi uporabil dva mikrofona za snemanje vokala ?
Tvojega mikrofona ne poznam, tako da nevem kakšne karakteristike ima. Shure 58 je splošno uporabljan mikrofon, dobre kakovosti, vendar če si ocenil, da tvoj mikrofon zveni boljše, uporabi tistega, ki ti zveni bolše. Ni pravil, dokler zveni dobro - je dobro, pa ne glede na znamko izdelka in razne govorice. Včasih cenejše stvari delujejo dobro in obratno. Ne obremenjuj se, samo poslušaj.
Navadno se vokal snema z enim mikrofonom, sploh dokler nisi malo seznanjen z osnovami, da veš kaj hočeš in kakšen rezultat pričakuješ v končni fazi. Lahko uporabiš še en mikrofon z namenon da bi primerjal kateri mikrofon istemu vokalu z identično istim načinom petja bolj leži, ali pa ga uporabiš z namenom da ga postaviš nekam malo bolj stran od vokalista in z njim zajameš še "ambient" prostora. Če nimaš akustike prostora kjer snemaš urejene, boš imel ambienta že tako ali tako preveč že v enem mikrofonu. Potem pa moraš upoštevat tudi, da si boš najverjetneje s tem nakopal nekaj težav z zamaknjeno fazo, vendar o tem nebi zdaj dolgovezil, ker mislim da to zate trenutno ni še aktualno. Za vokal ti svetujem, da uporabiš en mikrofon in posnetek pustiš na sredini, vsaj kar se tiče glavnega vokala. Če bi rad ta vokal malo bolj "poširal" levo in desno, posnemi back vokale in jih zmakni malo ven iz strogega centra. Koliko ? Po občutku. Predstavljal si oder, v sredini imaš pevca, tvoja stereo slika (L in R) pa je skrajni levi in desni del odra. Postavi back vokaliste tako, da ima smisel. Nekdo ti bo rekel 15 levo in desno, drugi 30, tretji spet drugače. Ne, ni pravil, postavi jih tam kjer imajo za bit in to je to. Upoštevaj pa, da se ti ne dogajajo vsi zvoki hkrati na isti poziciji celotne zvočne slike, ker si boš s tem pridobil več dinamike in svoj miks boš lažje spravil na neko primerno skupno končno jakost.
Svetujem, da si prebereš kaj o faznem zamiku -
http://www.audioreco...prevent-it.htmllp,
Nikola
Prispevek uredil/a: Sclabo, 07 januar 2012 - 10:50 .