Z veseljem vam napisem priporocila za snemanje vendar to ni kuhinjski recept,da bo potem juha 100% dobra.
Torej:
1. Ce malo sumite,da nimate dobre zvocne kabine se potrudite,da jo popolnoma zadusite, s tem ne mislim samo visoke tone ampak tudi base in srednje tone,ker pri miksu ZELO OVIRAJO nezeljene frekvence.
2.postavitev mica je prava umetnost! V splosnem vedno daj mic tja kjer je izvor zvoka vendar nikoli pravokotno na izvor...vedno MALO pod kotom obrni mic,da se znebis susov...za vokal vedno uporabljaj mrezico. Pri trobilih daj mic na rob korbusa,ker na sredini ni dober sound. Kitara, ozvoci kibilico tako,da ne moti kitarista...ne devaj mica na luknjo!!!
3. Nikoli ne snemaj brez,da ti nebi bil zvok ze suh vsec. Navadno se dela napaka,da pravijo...aha bomo ze zmiksali,da bo prav...ali pa...saj to se ne bo slisalo v mixu....na to lahko igra le tisti z veliko izkusnjami.
Toliko u snemanju. Nadaljujem,ko napolnem baterijo na telefonu.
Lp,F
Hojla!
Nadaljujem s pisanjem iz računalnika.
Še ena POMEMEMBNA stvar. Pazite kako delate reze!!! Velikokrat slišim rez sredi fraze in je podrta energija...še spabše je, če se sliši pok ali pa, da kar tako zmanjka zvoka ipd.
Torej:
BASS pazi, da kontrabas ali basskitara nimata preveč suba, ker to ni dobro za mastering-BASS je navadno BREZ efekta. PAN-CENTER
BARITON MIC AKG D112 (skoraj obvezno....še boljše pa je AKG C5600, ki je 3x dražji lahko pa ga uporabljaš za vsa trobila....ostale tovrsne mice ne poznam

)
Baritonu se navadno dodajo zg.frekvence med 3khz in 15khz(sredina cca 4000-6000Hz) Q je lahko kar širok, da zajameš več, ko boš jačal visoke tone (tu naredimo, da bariton dobi večji karakter seveda PO POTREBI).... kar se tiče nizkih tonov jih navasno povdarimo z kakšnim plug-in-om, ki širi spodnji del...ALI PA TUDI NE...po želji.
P.S. Če že v osnovi posnameš dovolj basovsko obarvan bariton je skoraj sigurno slabo posnet! Bariton mora biti zelo suh,ko ga snemaš.Potem ga šele obarvaš z basi (Tega mi verjetno ne boste verjeli...

)
KITARA-Tu je je VELIKO različnih pogledov!!! Eni želijo imeti prezentno kitaro drugi pa basovsko obarvano. GLAVNO je, da POKNE!!! Mora imeti takoimenovan ŠUS! PAN-30do40% DESNO
HARMONIKA-Tu je zelo odvisno kakšna je harmonika in na kakšen mic snemaš. Harmonika je dobro, da je malo prezentna...PAZI, NE KRIČEČTA!!!! Nanjo daš lep mehah reverb. PAN 30-40% LEVO
Kar se tiče KOMPRESIJE je tako. Če imaš dobrega muzikanta skoraj ne rabiš kompresorja...če pa slabega pa OBVEZNO. Pazi, da s kompresorjem ne obiješ instrumenta. Kompresija je lahko max -6dB na pikih.
VISEČI POSNETEK! Paziti je treba, posnetek ne visi levo ali desno. Vedno glej koliko energije ima kitara in koliko harmonika in prilagodi PAN tako, da je center energije na sredini.
Na vokalih, če jih je več ravno tako pazi, da ne bo energija letela izven centra...drugače jih pa nadevaj levo in desno. Če je vokal eden mora biti CENTER!
VOKAL obvezno LOW-CUT-at Iz iskušenj pravim, če imaš ne bom rekel DOBRE mic ampak NAMENSKI mic za vokal NPR RODE NTK se še skoraj ni zgodilo, da bi rabil ekvilajzer. Seveda pa je treba uporabit deesser!!! Efekt dodaš ravno tako lep omirjen reverb.
Če boste tako naredili boste po mojem mnenju že blizu dobrega (NE VRHUNSKEGA) mixa.
POLEG NAŠTETEGA je potrebno uho in dober občutek koliko česa je potrebno dodati...tega vam nobeden ne more napisati...to morate slišati.
PRIPOROČAM VELIKO POSLUŠANJA DOBRIH MIXov...in primerjanja z vašim miksom, da se čim bolj približate!!!
HVALA,če je kdo brav tako dolg tekst!!!
LP,Frenk