Piskotki

Skoči na vsebino



Slika

postavitve mikrofonov za snemanje bobna


13 odgovorov v tej temi

#1 frenky

frenky

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 51 prispevkov

Objavljeno 09 september 2006 - 01:41

ja, sedaj ko sem kupil končno vse mice pa sem se začel ukvarjati s postavitvijo mikrofonov. imam torej: dva mica za snare, enega za tom, enega za floortom, dva oh-ja, ter dva mica za bas.

vprašanja so sledeča: za bas boben sem postavitev naredil takšno, da je dinamični basovski mic(beyerdynamic op 99) na luknji, pred shoot opno pa sem postavil kar beto 58. iz posnetkov sem spoznal, da je res VEČINA signala na shoot opni-razumljivo, ampak skoraj nič pa ni signala na luknji v resonančni opni, pred katero naj bi mic pobiral ton bobna(bdynamic je postavljen direktno na luknjo).
-če resonančna opna nima luknje ima boben seveda veliko več tona, ampak vseeno ga tudi z luknjo ima nekaj, zato bi kick ozvočil z dvema mikrofonoma.
zato sem premišljeval, če bi basovski mikrofon raje postavil na shoot opno in beto na resonančno.

gre predvsem za rock zvrst, saj je v resonančni opni luknja.

ali snemate z dvema basovskima mikrofonoma, ali z basovskim + dinamičnim instrumentalnim(kar v mojem primeru beta ni ampak vseeno
8) )

kakšne tehnike imate?

#2 satoration

satoration

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.173 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Maribor
  • Interests:glasba, tehnologija, filozofija

Objavljeno 09 september 2006 - 02:10

Kako nima signala - mic na luknji ali celo znotraj bobna bi moral precej pobirat - je pa zanimivo preizkusat razlicne pozicije mikrofona - poskusi se malo bolj oddaljeno varianto - pa namesto na luknjo na opno, itd. - nikoli ne ves... Naj ti bo uho vodilo - bete 58 skoraj ne bi postavljal pred luknjo, no... Oz. - zakaj sploh 58? 57 bi bila bolj primerna ce ze... Ali pa visji rang - EV RE-20 na sprednjo opno, ce bos imel kdaj moznost. A sprobavaj - uho je vedno glavno. Vcasih ze mali premiki mikrofonov prinesejo velike spremembe - sploh overheadi.

Basovski signal bos itak moral konkretno pokompresirat in ekvalizirat... da bo imel kak smisel. Baje pa dosti pomaga tudi tole - Kickpad od Earthworks (se bolj pa njihovi mikrofoni, baje - nimam tega privilegija, da bi jih uporabljal): http://www.earthworksaudio.com/32.html

Pa seveda tvoj preamp... Vcasih je 70% sounda v preampu - pa lahko gor obesis cisto preprosto 57ko...

Za dimenzijo celotnih bobnov bi ti priporocal se en stereo ambient par - da vlece celotne bobne... Ali pa postavitev overheadov tako, da cinele ne prevladujejo in imas se nekaj "distant" signala snara, toma in kicka- eksperimentiraj, pa odvisno kak sound bobnov hoces.

#3 Lajf pc

Lajf pc

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 76 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:primorska

Objavljeno 10 september 2006 - 11:21

sem poskušal in takoj priznam, da nisem uporabil enakih mikrofonov, kot piše, ker pač niso bili na razpolago. sem pa izbral približno adekvatne. moram priznat, da me je rezultat presenetil.

http://www.mercenary...icdrumstuf.html
bo kej muzike?

#4 satoration

satoration

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.173 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Maribor
  • Interests:glasba, tehnologija, filozofija

Objavljeno 10 september 2006 - 02:36

Mhm, super clanek - in se totalno pokriva z mojo filozofijo snemanja - mislim, da se vse premalo uporablja distant micing in snemanje ambienta... Res pa to zahteva dober prostor, pa kvalitetne mikrofone in predojačevalce...

"3 mic technique" se mi dopade - ideja o mono "front of the kit" oddaljenem mikrofonu je sploh dobra - manj problemov kot s stereo, ceprav, stereo je le stereo...

#5 frenky

frenky

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 51 prispevkov

Objavljeno 10 september 2006 - 06:46

...naj torej bas mikrofon dam na kick opno in instrumentalnega na resonančno? mislim da bi bilo zaradi šuta to bolje, kot da je basovec na resonančni kjer praktično ni kakih hudih začetkov..

še en problem je nastal... ohji, katera dva imam postavljena enakomerno oddaljeno od verbla mi le-tega preveč pobirata in ga praktično sploh ne morem zapret. oh jev pa tudi ne morem zaradi činel. kako bi se izognil pobiranju temu, da vsak mikrofon pobira še soud bližnjih bobnov oz. virov zvoka.

oh-je imam postavljene 30 cm nad činelami in usmerjene direktno vertikalno na činele. postavitev imam ab.

naj zamenjam pozicijo?

#6 satoration

satoration

    PA PRO USER

  • Uporabnik
  • PipPipPipPipPip
  • 1.173 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Maribor
  • Interests:glasba, tehnologija, filozofija

Objavljeno 10 september 2006 - 07:22

Bas mikrofon je narejen tako, da prenese velik udar pritiska - daj glavo pred kick luknjo pa bos videl - mikrofoni tipa AKG D112 so namenjeni da se postavijo prav tja ali celo v boben... Naceloma ti na sprednjo opno sploh ni treba postavljat mikrofona - nekaj attacka bos dobil od overheadov, pa od snare mikrofona... ceprav - ce ves kaj delas in znas to dobro skombinirat, lahko koristi... A to so ze komplikacije...

Probaj najprej s kick mikrofonom na luknji...

Overheade imas absolutno preblizu cinel - 30cm!!!??? Bleeding bo v vsakem primeru - lahko poskusis s pregradami, a to je se bolj komplicirano...
Seveda zamenjaj pozicijo! Probaj visje in mogoce bolj od spredaj - nekaj attacka kicka in snara pa ti bo prav prislo pri mixu - z dobrim eqjem lahko kasneje sicer ohranis samo zvok cinel, tako da ostane cisto malo snara in kicka ce ti je tako vsec... Sicer pa isci pozicijo, dokler ne dobis najboljse razmerje med cinelami in nezazeljenim snarom... S toliko mikrofoni, kot si se ti lotil, zna biti kar komplicirano, ce nisi prevec izkusen. Pa ce nimas dobrih preampov, zna biti tudi zaman - bolje je imet manj dobro posnetih kanalov, kot dosti slabo...

Ce pa isces tak sound, da bo ze sam posnetek zvenel super - potem isces "akusticen" posnetek - kot je opisan v tistem clanku iz posta "Lajf Pc" npr., sicer se sound naredi v miksu - kjer bobne gate-as (da spusti gate skozi samo najglasnejsi boben - torej tisti, ki je bil najblize mikrofonu...), pa rezes frekvencna podrocja, ki jih noces - kot npr. nizke frekvence na overheadih - ce zelis ohranit samo cinele, itd.

Poskusi najprej klasicno simple varianto - 1 x mono kick - poisci ugodno pozicijo iz "resonancne" strani kicka, 1x mono snare - poisci dobro pozicijo za snare mikrofon - close micing - a la SM57, 1x mono na floor tom, 2 x overhead - stereo. Se bolje pa je postavit "overhead" mikrofone malo bolj od dalec (za ali pred bobnarjem) za bolj "sirok" zvok - vsekakor jih malo bolj oddalji. Preizkusi se tisti nasvet iz clanka in postavi en kondenzatorc na eno fino tocko v prostoru in od dalec poberi nekaj cele slike bobnov... Ne ukvarjaj se prevec teoreticno kako bi moralo biti - poslusaj...

Ce ti slucajno res funkcionira bas mikrofon spredaj, "instrumentalni" zadaj - pac posnami tako... Vazno da zveni dobro... Se enkrat - beta58 na luknji kick druma najbrz ni dobra ideja - a probaj. Pa oni earthwox kickpad zveni kot zelo zanimiv pripomocek, videl sem, da ga pri nas prodajajo na www.sonus.si, pa mislim, da ne stane pravpretirano dosti - tu lahko poslusas kaj dela:

http://www.nowherera.......9&alid=1222

#7 Matej Grginic

Matej Grginic

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 420 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 11 september 2006 - 10:07

Cel kup odlicnih nasvetov.

Rad bi dodal, da je pri bobnih zelo pomembno paziti na faze, ce se en vir zvoka snema z dvema ali vec mikrofoni.

Najbolj enostavno je posnetek preveriti v mono in vidis, ce se sound degradira, potem je definitivno nekaj narobe. Posebej se to slisi na instrumentih ki imajo vec basa.

#8 muzika61

muzika61

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 85 prispevkov
  • Location:Ljubljana
  • Interests:PROAUDIO, kitara,jazz,blues

Objavljeno 05 oktober 2006 - 05:39

Res je veliko tehnik. Najbolj mi je všeč stereo mikrofon in super sound, saj omikrofonjenje bobnov vedno predstavlja veliko časa. Sem gledal nek video od wavesov, ko so obračali faze in delali norije; sound pa je bil superr. Mi uporabljamo celo kolekcijo audix-ov, ter še dodatni Beyerdinamicsov kick mikrofon. Ker so mikrofoni nekako upasani, je dela manj, pač treba je rezati okoli 500 Hz, da ni donenja; včasih (TOTO) pa je super samo koža in subček, seveda brez kanalskega kompresiranja tudi ne gre(čim manj, če se da; ja faze znajo bit problem). Audixi omogočajo zelo near close micking, kar je cool. Seveda se da super delat tudi na shure,akg-je, etc. Mi, če se nam da delat uporabljamo za snemanje bobnov tam do 12 ch; dva kick, dva snare; ostali vsi po enega; stereo, ali matched pair za overhede, kkšna posamezna činela in še en stereo ali pa par ambientalnih mikov za malo odklopa. Samega dela pa je seveda veliko, če dobiš cool kanalski sound, pa se da na mixu bobne nabrit do nezavesti. Veš ali manj pa sem spoznal, da je večja teža na dobrem bobnarju, če bobnar res zna igrati, je tudi velika verjatnost, da bo sound dober, ne glede na tehniko omajkanja in tu so razlike drastične.
Evo toliko, Lp

#9 jodldajs

jodldajs

    Audioholik

  • Uporabnik
  • PipPipPipPip
  • 637 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Velenje
  • Interests:bobni, audio produkcija (akustika)

Objavljeno 08 maj 2007 - 03:42

pogoj dobri bobni, dobro uštimani bobni, dober bobnar - pa še nekaj - dober boben razvije vrhunski zvok ne close ampak malo stran, tako da jaz ne ozvočujem zelo close čist na opno, ampak kar se da od opne, najraje ozvočujem na 3 ali 4 mice!

Sam imam največ izkušenj z jazz glasbo, bas boben omikrofonim 1m od bas bobna in 2 OH ter snare(samo za detajle-metlice)
''the great gretsch sound''

AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.

#10 Tomson

Tomson

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 91 prispevkov

Objavljeno 24 julij 2007 - 02:15

Lp,

Vem da je že veliko predebatirano na temo potavitve mikrofonov za bobne, ampak kot je več kdo omeil, vsako snemanje se razlikuje vsaj glede na vrsto mikrofonov ki jih uporabljaš.

Sam sicer nimam nobenih izkušenj glede snemanja bobnov, me je pa kolega prosil če bi lahko posnel zadevo pa sem rekel da lahko poizkusim.

Se pravi, snemalo se bo na Focusrite Saffire - 2kanala (ja, saj vem ...) in sicer prek mešalke z 7-mikrofoni ali več po potrebi. Sam zvok, razmerja in effekti bodo nastavljeni kar direkt na mešalki z uporabo zunanjega reverb effecta.

Set mikrofonov ki se bo uporabil bo tale, zdaj pa me zanima kaj glede na tele mikrofone predlagate, kako jih naj postavim? KAko blizu bobnov v cm morajo biti mikrofoni, in tista dva overhead mikrofona kam točno se ju postavi?

Snemalo se bo v sobi ki ni zvočno izolirana, gre pa za čimbiljše demo posnetke.

http://www.samsontec...cfm?prodID=1678



#11 ixi

ixi

    PA MAYOR

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.882 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Grosuplje
  • Interests:Recording&Mixing&Mastering&ostalo kar sodi poleg....:)

Objavljeno 24 julij 2007 - 02:37

Tuki gor maš opisano čisto vse, vse ostalo je posluh in eksperimentiranje.

>>> link <<<
.: IXI ¤ GregA Šmalc ¤ 040/520-486 :.

#12 Tomson

Tomson

    Zgleden PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPip
  • 91 prispevkov

Objavljeno 24 julij 2007 - 05:19

Super, to je to!

#13 Matej Grginic

Matej Grginic

    Aktiven PAjevec

  • Uporabnik
  • PipPipPip
  • 420 prispevkov
  • Gender:Male

Objavljeno 25 julij 2007 - 07:47

QUOTE (ixi)
Tuki gor maš opisano čisto vse, vse ostalo je posluh in eksperimentiranje.

>>> link <<<


Super link!!

Rad bi samo se dodal, da je to vseskupaj nepomembno, ce boben ni dobro uglasen in ce bobnar ne zna igrat... verjetno samoumevno, ampak vseeno...

#14 ixi

ixi

    PA MAYOR

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.882 prispevkov
  • Gender:Male
  • Location:Grosuplje
  • Interests:Recording&amp;Mixing&amp;Mastering&amp;ostalo kar sodi poleg....:)

Objavljeno 25 julij 2007 - 08:42

To je res samoumevno tongue.gif
Če ni dober bonen, pa če bobnar ne igra dobro je bolje da ga nakilkaš tongue.gif
.: IXI ¤ GregA Šmalc ¤ 040/520-486 :.



Dodaj odgovor



  


1 uporabnikov bere to temo

0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov