
Snemanje "opernih" vokalov
#1
Objavljeno 28 januar 2009 - 05:17
Ajde hitr glave skup, pa mal podebatirat o snemanju opernih glasov... Katere mikrofone priporočate, katere preampe? Jaz sem ravnokar končal session Eroika varianta, vendar s strašnimi problemi, saj so mi mikrofoni velikokrat "fercirali", vzroka pa žal ne vem. Npr. moški tenor je bil od mikforona cca. 3 metre!!!, obrnjen MIMO mikrofona, tako da je bilo vse skupaj posneto pod precej nizkim nivojem (nisem odpiral gaina ravno iz tega vzroka), pa je še vedno na določenem tonu ferciralo.
Probal sem z Neumann M149 Tube, Neumann U87, Neumann TLM103 ter Audio Technico 4050 (ki naj bi imela FUUUL SPL-a, tam okrog 150dB če se ne motim), na preampe Universal Audio LA-610 SE ter Focusrite ISA-220...
Ferciranju se nisem mogel povsem izognit, sem ga pa lahko le omilil, tako da me čaka krut mix...
Kje je point? Je fora v omni, cardioid, itd...? Snemal sem vse na cardioid.
Bi se "malomembranski" ala AKG C451B bolje obnesel? Žal nisem imel nobenega pri roki, tako da nisem mogel probat.
Z idejami in izkušnjami na dan!!!
Aja, stil komada ... IL DIVO varianta. Tko da vemo, o kakšnih vokalih govorimo.
LP,
Tadej
#2
Objavljeno 28 januar 2009 - 07:13
Ajde hitr glave skup, pa mal podebatirat o snemanju opernih glasov... Katere mikrofone priporočate, katere preampe? Jaz sem ravnokar končal session Eroika varianta, vendar s strašnimi problemi, saj so mi mikrofoni velikokrat "fercirali", vzroka pa žal ne vem. Npr. moški tenor je bil od mikforona cca. 3 metre!!!, obrnjen MIMO mikrofona, tako da je bilo vse skupaj posneto pod precej nizkim nivojem (nisem odpiral gaina ravno iz tega vzroka), pa je še vedno na določenem tonu ferciralo.
Probal sem z Neumann M149 Tube, Neumann U87, Neumann TLM103 ter Audio Technico 4050 (ki naj bi imela FUUUL SPL-a, tam okrog 150dB če se ne motim), na preampe Universal Audio LA-610 SE ter Focusrite ISA-220...
Ferciranju se nisem mogel povsem izognit, sem ga pa lahko le omilil, tako da me čaka krut mix...
Kje je point? Je fora v omni, cardioid, itd...? Snemal sem vse na cardioid.
Bi se "malomembranski" ala AKG C451B bolje obnesel? Žal nisem imel nobenega pri roki, tako da nisem mogel probat.
Z idejami in izkušnjami na dan!!!
Aja, stil komada ... IL DIVO varianta. Tko da vemo, o kakšnih vokalih govorimo.
LP,
Tadej
Prva misel je bila - kaj pa PAD? Malo nenavadno je da bi vsi ti kvalitetni mikrofoni fercerali celo z razdalje 3m... druga ideja - kvaliteten malomembranski mic, tretja ideja - Schoeps, četrta ideja - stereo par, peta ideja - večja snemalnica, da se zvok toliko ne ojača (če je temu tako...)
Sam sem imel probleme z zelo glasnimi vokalisti v majhnih prostorih (recimo v 16m2), ker zapolnijo prostor in odboji še dodatno povečajo jakost in nato lahko določene frekvence preveč prebijajo...
Vem da za operne vokale radi uporabljajo Schoeps mikrofone. Recimo cardioid MK4 kapsulo... pa itak sprobaj katerikoli dober malomembranski mic za manj ferceranja... pa recimo stereo par za en vokal, da porazdeliš pritisk na dva mikrofona (pač ne dobesedno - a namesto enega glasnega imaš dva nizka signala, ki skupaj zvenita bolje...).
Pa še misel - a je ferceranje na posnetku ali se ohrani tudi če ustrezno komprimiraš oz. z EQ odstraniš problematične frekvence? Mogoče je posnetek o.k., pa so problemi pri playbacku - da zvočniki ne prenesejo takega "nasilja"

#3
Objavljeno 28 januar 2009 - 07:41
Fercira pa vedno, tudi če ga potiho poslušaš... Ker je že sam wave, ki ga vidiš, kot da bi posnel kakšen "analogen" sint, če me razumeš ... in ne lep vokalni wave.
Verjetno imaš prav... prostor (25 m2, vokalist obdan z absorberji cca. dober meter okrog sebe) ali pa velikomembranski mikrofoni pač niso za to.
Hvala!
LP,
T
#4
Objavljeno 28 januar 2009 - 08:58
V malih prostorih lahko pride pri določenih tonih do resonančne amplifikacije zaradi tega (tresenja glave po domač povedan), zato določen ton zaresonira ob minimalni jakosti tega tona ki ga poješ !
Ljudje ki to vejo in imajo izkušnje nikoli ne snemajo v malih prostorih, 99% tovrstne produkcije je posnetih na pravih koncertnih odrih ali pa v studiu primernem za snemanje takšne glasbe (velikosti 50 članskega orkestra) !
Drugo, če že snemaš te stvari, je treba prej poznat repertuar in narediti podrobno tonsko vajo z budnim spremljanjem nivojev (to pomeni včasih da ti mora izvajalec odpeti cel komad), enako je pri snemanjih orkestrov! Pri takih snemanjih je potrebno imeti dober monitoring z zelo dobrimi slušalkami, da lahko zadeve slišiš!
večinoma se uporabljajo za tovrstno produkcijo malomembranski kondenzatorji (dobr je če je tudi -20dB pad, če ne pa na mešalki oz zvočni kartici, če ma to opcijo)
Lahko pa da je čisto nekaj drugega, če je snemano preko kompa in zvočnih kartic, se lahko velikrat zgodi, da za trenutnek komp počepne in CPU zalaufa na 100% ker ga kako opravilo v ozadju zmoti, takrat lahko pobere hitrost pretoka na firewire in se sliši kot en clip, ali pa če so zadeve snemane preko predojačevalca povezanega preko optike na zvočno kartico (lahko velikrat izgubi sync, ne da bi ti sistem čist ven vrglo, ker se v mili sekundi nazaj synca)
Več idej pa nimam ali pa se jih spomnim!
Ampak kar ne morem verjeti da je pri taki dobri opremi to frceralo, načeloma bi morale biti zadeve z lahkoto posnete brez problemov!
Mogoče nebi bilo slabo, če bi tisti odsek prilimal da malo poslušamo (mogoče cel korus, da vidimo kaka je dinamika petja pred in po dogodku)!
lp, Aleš
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#5
Objavljeno 29 januar 2009 - 06:17
Schoeps CMC6 z kapsulo MK21 ali pa MK2 ( omni)...odvisno od P in B... ki so prosotni...
odaljenos pop filtra je od 5 do 10 cm....oddaljenost pevca pa je od 30 do 50 cm
160....320....640...1280.....2560....5120.....10240.....+6db
#6
Objavljeno 29 januar 2009 - 06:46
Mogoče bi lahko bila tudi "fora" v konverterjih. Mogoče bi lahko poskusil z rahlo, a hitro analogno kompresijo že pri samem snemanju.
#7
Objavljeno 29 januar 2009 - 09:39
Mogoče bi lahko bila tudi "fora" v konverterjih. Mogoče bi lahko poskusil z rahlo, a hitro analogno kompresijo že pri samem snemanju.
Jep, najprej sem pomislil na limiter ali hiter kompresor... Vokalna dinamika je vcasih res prehuda.

#8
Objavljeno 29 januar 2009 - 11:31

..jaz pa mislim da limiter totalno odpade in da compresija je lahko samo pocasna in zelo blaga....prej zvozit vokal pol ga pa nezno compresirat....
160....320....640...1280.....2560....5120.....10240.....+6db
#9
Objavljeno 30 januar 2009 - 11:05
Jaz mislim da je tu kriv samo premajhen prostor in je prišlo do resonance!
Imel sem tudi sam enkrat velik dela z dinamiko koncerta, kjer je prišlo do 50 dB razlik in še več + zelo zelo mali prostor!
Me pa izredno zanima ta posnetek oz delček kjer distorzira, lahko bi ga prilimal in bi lahko mogoče kaj več pogruntal!
lp, Aleš
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#11
Objavljeno 30 januar 2009 - 12:37

Audio klip za slišat ne bi škodil...
Aja pa še to - celoten loudness level je v tej glasbi dramatično nižji - imam klasične plate, kjer je peak solo vokalov nižje kot -20db, RMS pa okoli -30, -40... miksal sem en free jazz z opernim pevcem - bariton, kjer sem vseeno šel glasneje, a je bil RMS še zmeraj okoli -20, -19... ko greš glasneje se po moje težko izogneš popačenju...
#12
Objavljeno 30 januar 2009 - 02:58
OK, ne vem ce smo se razumeli najbolj... Ce zadeva prebija, potem je nekako treba zmanjsati signal preden nabije AD nad 0dB. Verjamem da prebijajo le najglasnejsi deli in te je potrebno limitirati oz. kompresirati, da se dinamika zmanjsa preden ti signal porine v rdece.
To ponavadi ne pomeni -30dB gain reductiona, tu pa tam par najkriticnejsih dB. Ce pa mislis, da s tem unicujes vokal, potem bo treba nehat kadit pipico, ker vpliva na paranojo. Al pa kupit boljsi limitter...
A operne vokale, da se pa ne kompresira/limitira... dobra sala!

#13
Objavljeno 30 januar 2009 - 03:36
Nima tukaj veze kompresor, limiter, nič. AD konverter dela krepko pod svojim "limitom".
To ferciranje pa zveni tako, kot da bi overload-al kakšne lampe, če razumeš ...
LP,
T
#14
Objavljeno 30 januar 2009 - 04:22
To ponavadi ne pomeni -30dB gain reductiona, tu pa tam par najkriticnejsih dB. Ce pa mislis, da s tem unicujes vokal, potem bo treba nehat kadit pipico, ker vpliva na paranojo. Al pa kupit boljsi limitter...
A operne vokale, da se pa ne kompresira/limitira... dobra sala!

Hoj, mislim, da Blaster nima ravno najslabše opreme, khm, khm... tak da glede boljšega limiterja ne vem, pač pa tisto o ne-kompresiranju opernih vokalov ni šala - kaj dosti se v glavnem res ne kompresira in limitira kolikor vem...
Poglej ta dva file-a recimo:
http://www.satoratio...al_vox_clip.wav
http://www.satoration.org/bariton.wav (še preveč napičeno...)
#16
Objavljeno 30 januar 2009 - 06:58
Takole lahko debatiramo v nedogled!
Če je tako kot si opisal, potem ni kriva oprema do kompa, je potem najvrjetno kriv komp in ti ga je z nečim zabasal za nekaj trenutkov!
Al pa se predam!

lp, Aleš
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#17
Objavljeno 30 januar 2009 - 09:34
Ko vse skupi sešteješ je v tistem trenutku krepko čez limit mikrofona, preampa,.....
Čeprav gledam zdej tuki tele "švepse" pa ima samo 132dB SPLja, verjetno je res čar v small condenserjih.
#18
Objavljeno 30 januar 2009 - 09:50
Res bi morda pomagalo, če obesiš ta track.
Imaš vedno v chaino kakšno lampaško napravo... in zato prvo pomislim na čisto banalno zadevo (Murphyjevi zakoni...), da ni kakšna lampa v chainu hin/ zanič?!
... ampak mislim da si to tudi sam predpostavil in preveril, pač samo za ziher vprašam.
#21
Objavljeno 30 januar 2009 - 10:50
@satoration, greassy
mislm da mata oba prav glede kompresije. Sam je čist odvisno kaj se gremo... v clipih, ki jih je postal satoration res ne gre pričakovat prehude kompresije, ampak operne glasove se da porabit tud kako drugače, recimo v pop komadu. Tam je pa mal drgač bi reku.
#23
Objavljeno 01 februar 2009 - 12:49

Se pravi, posneto cca. 3 metre od mikrofona (Neumann M149) v preamp (Universal Audio LA-610 SE) ter direktno prek konverterja (Yamaha DM2000v2 VCM, syncan na Apogee Big Ben clock) v komp (Nuendo 4.2.2). Nivo lahko preverite, niti slučajno ne bi smel it v clip, cagar na preampu se je premaknil le malenkost, probal sem s parimi preampi in drugimi mikrofoni, vendar je bilo isto.
Da bi bil kriv računalnik, kot je navajal jodldajs, naj izključuje možnost, da Mac Pro 8-core z 8 Gb RAM-a lahko prečika marsikaj ...
Sicer pa si lahko končno podobo komada iz katerega izhaja ponesrečeni clip, poslušate na finalnem večeru EMA 2009 med televotingom ter naslednjo nedeljo v oddaji Spet doma.


LP,
Tadej
#24
Objavljeno 01 februar 2009 - 02:47
da je z chain vse ok, glede na distorzijo ki se začne z tonom na zg.tonu vibrata (z tem vibratom, ki je na začetku fouš nizko), doseže vrh (kjer ga relativno drži na istem) in pojenja (ko spet fouš poviša ) na sp.tonu vibrata
bi rekel da je al kriva premajhna soba, ker do resonance je zihr prišlo ampak se mi glede na zvok distorzije ne zdi da bi bila to resonanca sobe ampak enega malega delčka metala, ne vem lahko kje na stojalu (nezategnjena matica na navoju stojala pod spino mikrofona), kak šraufek, mogoče kak delček v samem mikrofonu (sem snemal enkrat kontrabas z micom v kobili pa sem ga vpel v rahlo premočno elastiko in mi je zelo podobno distorziral - morem rečt izredno podobno samo na nekaterih tonih ki so pri dotičnem kontrabasu zapeli in niso bili gluhi) mogoče luč nad glavo (ker majo žarnice velikrat mal lufta vmes, pa bi lahko tak kovinski distoržn dala) ali pa kaj podobnega v tej smeri!
lp, Aleš
AKA - glasbena dejavnost, Aleš Kajtna s.p.
#25
Objavljeno 01 februar 2009 - 03:01
Da bi vsako mikrofonsko membrano "zjebala" določena frekvenca, pa tudi dvomim. Zveni kot overload, vendar je DALEČ pod mejo. Nimam pojma.
Lahko si file odpreš v npr. WaveLabu in pogledaš kaj se zgodi.
LP,
Tadej
#26
Objavljeno 01 februar 2009 - 08:09
Ko sem delal live eno prireditev in bla na stageu Alenka Gotar - veom visoko peva

Zadeva ni nič fercerala.
Mogoče bi tale Beyerdynamic M 88 TG rešil zadevo.
#27
Objavljeno 01 februar 2009 - 11:14
vibrato se začne nekje na cca. 450Hz in sledijo harmoniki "preskoki" po cca. 500Hz in tako dalje vse do nekje 3900Hz...
Gledam v Adobe Auditionu frekvenčno analizo...
Imel sem že probleme s pevskim zborom v manjši sobi in LDC mikrofoni ampak ne pri teh srednjih in višjih frekvencah, to mi ne diši po resonanci prostora... kot meni tudi jodldajs.
Kako približno si izoliral pevca in kakšen je ta prostor (gole stena ali kaj...)?
Sliši se kot si sam rekel Blaster overload neke od makin v chainu, membrano, preampom (kar ni logično ja, saj si jih menjaval), ali pa kot je rekel Aleš/ jodldajs da bi nekaj vibriralo... ne vem, če bi nekaj vibriralo bi še malo dlje titralo, tu pa se naenkrat ustavi, razen da rezonira točno pri tej in nadalje jakosti... mislim da bi bilo v živo morda bolj jasno.
Res je kot bi bil prevelik spl.
Da ni kakšen kozarec ali žarnica slučajno počila ko je pel:)
Blaster, da ti nas slučajno nena za nos vlečeš in testiraš

#28
Objavljeno 01 februar 2009 - 12:03
Edino, kar mi še pade na pamet, so konverterji. V naslednjih dneh bom šel iskat enega Neumann TLM103 Digital in ga počil na AES/EBU oz. S/PDIF, pa da vidimo, kaj se zgodi.
Upam, da me ne bo to prisililo v nabavo kakšnega Apogee AD-16X.
LP
#29
Objavljeno 01 februar 2009 - 12:25
Za foro probaj z enako opremo v drugem prostoru.
Komaj čakam kaj bo, ko boš to naredil kar imaš v planu.
#30
Objavljeno 01 februar 2009 - 01:00
Moje mnenje po tem je, da velikomembranci v takem prostoru, kjer resonanca ojača že tako glasen vir, ne zmorejo takih naporov. Najbrž obstaja fizikalna in elektro-tehnična razlaga, moja "kmečka" pa je pač taka in rešitve bi iskal v tem, da bi vzel malomembranski kondenzator oz. bi še posnet tole v gledališče ali kak RTV studio... Oz. glede na to da gre za bolj pop produkcijo - bi uporabil dinamični mikrofon, saj boš itak dodajal umetni reverb in te reči... Pa res preizkusi kak Schoeps mic... oz. ko si že tako na Neumanne - KM84 ali pa KM64 (starejša tube verzija)... na nekaterih platah je recimo Pavarotti posnet na tele mikrofone... Najbrž novejše verzije teh micov tudi delajo o.k., poanta je, da so SDC...
Dodaj odgovor

1 uporabnikov bere to temo
0 članov, 1 gostov, 0 anonimnih uporabnikov